شناسهٔ خبر: 25230194 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همکاری دستگاه قضا برای مقابله با موقوفه خواری

رئیس سازمان اوقاف: مدیریت همه موقوفات با ما نیست؛ برای رسیدگی به موقوفه خواری با قوه قضاییه همکاری داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی سیرت در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنج شنبه شب شبکه دو سیما افزود: در این مسابقات 258 نفر از 84 کشور شرکت کردند این مسابقات در سه شهر قم، تهران و مشهد برگزار شد.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های جانبی، انقلاب قرآنی، حجاب و عفاف، سبک زندگی اسلامی و قرآنی، بحث پژوهش و خطابه های قرآنی، استفاده از هنر برای بیان معارف قرآن از دیگر بخش های موازی با سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآنی بود.
حجت الاسلام محمدی سیرت گفت: اینکه سایر کشورهای جهان اسلام می بینند که قرآن ایرانی با قرآن دیگر کشورها فرقی ندارد بهترین دستاورد این مسابقات بود زیرا وهابی ها می گویند قرآن ایران ها با دیگر کشورها متفاوت است.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2141416" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2113585/2141416?width=350&height=250"></script></div>

وی افزود: یکی از خصوصیات مسابقات قرآنی که در ایران انجام می گیرد جهت دار بودن برگزاری مسابقات نسبت به اتفاقات جهان اسلام، بخصوص دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با توجه به اینکه انقلاب ما انقلاب قرآنی و حکومت ما اسلامی است باید موقوفات قرآنی بیشتری از جمله چاپ و انتشار احکام قرآنی ایجاد شود.
وی تصریح کرد: یکی از ضعف های ما این است که در سامانه ای خاص، نیاز به موقوفات مردمی را اعلام نکرده ایم و اطلاع رسانی به عموم ضعیف بوده است اما کسانی که قصد اطلاع از نیازمندی های وقفی را دارند می توانند به سازمان اوقاف مراجعه و از مشاوره های لازم بهره مند شوند.

روی هم رفته برچیده شدن موقوفه خواری نیاز به فرهنگ سازی دارد باید افراد باور کنند که موقوفه خواری گناه و ظلم به واقف است.

حجت الاسلام محمدی گفت: بحث موقوفه خواری معضل است برخی با اقدامات حقوقی برخی با تبانی اقدام به موقوفه خواری می کنند از آنجا که مدیریت همه موقوفات با ما نیست، برای آن قسمت که به ما مربوط است سامانه ای ایجاد کردیم که به صورت سیستمی رسیدگی ها انجام می شود ما برای رسیدگی به موقوفه خواری با قوه قضاییه همکاری تنگاتنگی داریم، حدود 65 درصد موقوفات تحت مدیریت ما دارای سند رسمی هستند.
روی هم رفته برچیده شدن موقوفه خواری نیاز به فرهنگ سازی دارد باید افراد باور کنند که موقوفه خواری گناه و ظلم به واقف است.
وی تصریح کرد: در سال های گذشته بیش از 800 میلیارد تومان از درآمدها و دارایی های سازمان اوقاف در زمینه های گوناگون همچون درمان و رسیدگی به نیازمندان، دانش آموزان و طلاب، عزاداری سیدالشهداء (ع) و ... هزینه شده است ما شفاف ترین نظام مالی را داریم.

حجت الاسلام محمدی گفت: یکی از اولویت های ما، آغاز برنامه های قرآنی در استان مقدس امامزادگان است، 20 مدرسه قرآنی شبانه روزی در سراسر کشور داریم در تلاشیم که حافظان قرآن را بیشتر داشته باشیم. برای این امر سه هزار و 500 روحانی را به دو هزار و 700 بقعه اعزام کردیم که حاصل آن ایجاد 45 بار زیارت بر اثر رفت و آمد روحانیون بوده است.
وی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که از سراسر کشور دریافت و بررسی کردیم اطلاعات جامع و مستندی تهیه و در پرتال امامزادگان قرار دادیم برخی از الفاظی که به امامزادگان پیوند می دهند ساخته ذهن دشمنان است که هر بار رسوا می شوند. دشمنان از توجه مردم به اهل بیت (ع) عصبانی هستند. تعداد امامزاده های به ثبت رسیده در پرتال امامزادگان، هشت هزار و 51 امامزاده است البته برخی از اینها شجره نامه مشخصی ندارند. گاهی شجره نامه یک امامزاده همان اعتقاد و باور مردم است و وجود خود امامزاده ها.

نظر شما