شناسهٔ خبر: 25229943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد

تجهیز ایران به جدیدترین فناوری رزمی/ هدف دشمنان اسلام مقابله با فرهنگ انقلاب و شهادت است

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر تجهیز ایران به جدیدترین فناوری‌های رزمی گفت: هدف دشمنان اسلام مقابله با فرهنگ انقلاب و شهادت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار مهدی ربانی در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات بازی‌دراز که امشب با حضور مسوولان کشوری و کاروان راهیان نور غرب کشور در یادمان شهید شیرودی در سرپل ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: اگر ما امروز دارای پهبادهایی هستیم و به لبه جدیدترین فن‌آوری دست پیدا کردیم و در قدرت رزمی در مرزها با همه پول‌هایی که دشمنان هزینه می‌کنند آن را کشف می‌کنیم، همگی دستاوردهایی است که در رویارویی با دشمن بعثی کسب کردیم.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امروزه کشور ایران با قدرت روزافزونی در حال پیشرفت در همه عرصه‌هاست و این افتخارات را با اتکا به توان خود را به دست می‌آوریم، گفت: مرز نفوذ خود را تا دریای مدیترانه گسترش دادیم.

وی تصریح کرد: کشور صهیونیستی اهداف شومی را برای تفرقه‌افکنی در منطقه دنبال کرده و هزینه‌ها برای مقابله با جبهه مقاومت و تربیت گروهک‌های تروریستی و تکفیری به خیال خام خود کرد، هرچند این کفار را به جان مردم سوریه انداخت، اما نقشه‌هایش نقش بر آب شد.

ربانی گفت: حدود هفت سال از تهدید گروهک داعش گذشته است، اما نتوانستند بین شیعه و سنی شکاف ایجاد کنند و یا تفکر انقلاب را مورد هدف قرار بدهند.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به ایران‌هراسی که گروهک‌ها در منطقه ایجاد کرده بودند، گفت: این اقدامات با هدف جلوگیری از صدور انقلاب و فرهنگ شهادت و دینی بود تا این مبحث در کشورها رسوخ نکند، که در همه کشورهای حاشیه ما این تفکرات منتقل شد و به تعبیر آنان این انقلاب از لحاظ عقیدتی صادر شد و حتی در کشورهایی با حاکمان عربی نیز این تفکرات اسلامی نفوذ کرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه بازی‌دراز در طول هشت سال دفاع مقدس قدمگاه شهدای گرانقدری است که در پیروزی ارتفاعات بازی‌دراز نقش داشتند، یادآور شد: شهید شیرودی با رشادت و عملیاتی که انجام داد دشمن بعثی را میخکوب کرد، در حالی که قریب 300 گلوله به بالگرد این دلاور اصابت کرد اما دست از استقامت برنداشت.

ربانی گفت: شهید پیچک را به عنوان یکی از شهدای مبارز، باهوش و طراح باید دانست که نقش موثری در طراحی عملیات بازی‌دراز داشت و در رشته اتمی تحصیل می‌کرد؛ این شهید والامقام دارای هوش سرشار بود، بورسیه تحصیلی داشت، اما به غرب نرفت، در دفاع از کشور به خدمات رسانی پرداخت.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه عملیات بازی‌دراز از دوم اردیبهشت سال 60 آغاز شد، تصریح کرد: دشمن بعثی در ارتفاعات مشرف به مناطق سرمل بود و با سنگرهای مستحکم در مواقع مواضع شکست‌ناپذیر را برای خود پیش‌بینی کرده بود، اما معادلات وی به هم خورد.

انتهای پیام/ج/

برچسب‌ها:

نظر شما