شناسهٔ خبر: 25229847 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سقوط پدیده به لیگ یک و بازگشت نفت؟/این سهمیه حق نساجی یا خونه به خونه و فجر است،جنایت نکنید!

ورزش > لیگ برتر - شایعات زیادی درباره صدور حکم فیفا برای سقوط پدیده مشهد به دسته پایین تر در رسانه ها پیچیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه پدیده احتمالا با حکم فیفا به دسته پایین تر سقوط داده می شود ، این شایعه هر لحظه قوت گرفته است.

 مسئولان پدیده مشهد اما این شایعه را اما با قدرت تکذیب کردند ولی این همه ماجرا نیست و معمولا پروسه انتشار این دست اخبار در فوتبال ما همین شکلی است. اول می اید ، تکذیب می شود و بعد ذره ذره درباره اش حرف می زنند. 
حالا سازمان لیگ هم توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرده است.سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این باره گفت: «با توجه به اتمام مسابقات لیگ برتر اگر نامه کسر امتیاز برای تیمی از سوی فیفا بیاید این امتیاز از فصل آینده محاسبه خواهد شد. اما اگر فیفا حکم سقوط به دسته پائین تر را برای تیمی صادر کند آن تیم از لیگ امسال سقوط خواهد کرد و تیم نفت که به عنوان آخرین تیم به لیگ یک سقوط کرده به لیگ برتر برمی گردد.»

او افزود: «تا این لحظه هیچ نامه ای به فدراسیون نیامده بر همین اساس از نظر ما تیم مشکی پوشان و نفت تهران به لیگ یک سقوط کردند.»

البته جالب اینجاست که مسئول سازمان لیگ می گوید بر اساس قانون تیمی باید به لیگ برگردد که در یکسال گذشته یکی از چالش های بزرگ فوتبال مان بوده است. تیمی با میلیاردها تومان بدهی و بدون مالک مشخص. تیمی که تقریبا هیچ یک از  استانداردهای حرفه ای حضور در لیگ برتر را ندارد. همان استانداردهای مجوز حرفه ای که سبب شد آنها از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شوند ، دقیقا همان استانداردهایی هستند که برای کار در لیگ برتر هم مورد نیاز است.

حالا اما به جای اینکه این تیم از لیگ کنار گذاشته شود ، می گویند دوباره اگر پدیده حذف شد ، به لیگ برتر برگردد.

از یاد نبرید که دو سال قبل وقتی تعداد تیم های لیگ برتر از 18 به 12 رسید ، قرار بر این بود تا تعداد تیم های سقوط کننده دو تا و نصفی باشد تا هم انگیزه در لیگ یک بیشتر باشد و هم رقابت در لیگ برتر جدی تر .

این نیم سهمیه اما از ماراتن لیگ یک دریغ شد چون عادل فردوسی پور گفت پلی آف در سطح لیگ یک فساد آور است و در جشنی که تاج داشت در شروع ریاستش در فوتبال ، به فردوسی پور نشان میکروفن طلایی می داد ، به یکباره مصوبه سازمان لیگ را زیر پا گذاشت!

تیمی که اسناندارد ندارد بی تردید باید به دسته پایین تر فرستاده شود چون در طول یک سال ، صلاحیت ماندن در لیگ برتر را نداشته و استانداردهایش را ندارد و در مقابل این حق باید به یکی از 5 تیمی برسد که یکسال در ماراتن لیگ یک زحمت کشیده اند. تیم هایی مثل نفت مسجدسلیمان ، نساجی مازندران ، خونه به خونه بابل ، بادران تهران و فجرسپاسی شیراز که همگی قطعا از نظر داشتن استانداردهای حضور در لیگ به مراتب مستحق تر از نفت هستند.

حال اگر دوباره این تیم به لیگ برتر بازگشت داده شود ، باز قرار باشد دادستانی دنبال مالکی بیفتد که این تیم را مثل امثال جهانیان 4 روزی اداره کنند و روز از نو ، روزی از نو ، واقعا کجایش نشان از حرفه ای سازی در لیگ دارد؟

تازه این را هم از یاد نبرید که همین پدیده هم حتی در صورت کسر نشدن امتیازاتش ، با این شرایط مالکیتی ، استانداردهای حرفه ای ماندن در لیگ برتر را ندارد. درست مثل استقلال خوزستان. تیم هایی که اگر قرار است مدام چالش فوتبال حرفه ای باشند ، بهتر است به دسته های پایین تر برگردانده شوند تا جریان حرفه ای سازی فوتبال مان خون تازه ای در رگ هایش حس کند.

4141

نظر شما