شناسهٔ خبر: 25229820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بهشهر:

۳۰ طرح اشتغال روستایی در بهشهر تهیه شده است

بهشهر- رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت بهشهر گفت: ۳۰ طرح اشتغال روستایی به استان ارائه شده که ۱۹ طرح مورد تایید بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل هادی زاده عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری بهشهر افزود: رونق تولید با هدف ایجاد اشتغال از جمله اهداف مهم ما در اجرای طرح های اشتغال روستایی و فراگیر است و در این بخش با تمام توان و برنامه وارد عمل شده ایم.

وی گفت: اعتبارات تخصیص یافته برای ایجاد اشتغال روستایی با استفاده از سامانه کارا برای شهرستان بهشهر ۳۷۰ میلیون تومان بود که ما بیشتر از این تخصیص طرح به استان ارائه داده ایم.

این مسئول افزود: با استفاده از تلاش های انجام شده در راستای سامانه کارا از اواخر سال گذشته تاکنون، ۳۰ طرح برای ایجاد اشتغال روستایی به استان ارائه شد که از این تعداد ۱۹ طرح مورد تایید واقع شده و به بانک معرفی شد که شامل سه طرح با اعتبار ۵۹۵ میلیون تومانی بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت بهشهر گفت: در بخش اشتغال فراگیر هم از ۱۲ طرح ارائه شده، چهار طرح مورد تایید استان قرار گرفت و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل با وام درخواستی از سوی استان معرفی می شوند.

هادی زاده بیان داشت: در بخش مشاغل خانگی هم هفت طرح در راستای حمایت از بافندگان فرش دستبافت به استان معرفی شدند که با پرداخت ۲۵۰میلیون تومان وام موافقت شد.

وی افزود: صنعت، معدن و تجارت بخش اعظمی از اشتغال کشور را بر عهده دارد و لذا باید زمینه های توسعه بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد اشتغال فراهم شود و در این بخش همه ما باید وارد کار شویم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر هم در سخنانی گفت: ۳۲۵ طرح در راستای ایجاد اشتغال با سامانه کارا بررسی شد که ۲۸۲ طرح به دلیل منطبق نبودن با رسته های مختلف اعلام شده و نداشتن مجوز، رد شده است.

خلیل حقیقی افزود: از این تعداد ۹ طرح در کمیته شهرستان مصوب و برای ابلاغ تسهیلات به استان ارسال شد که این طرح ها در بخش های مختلف زنبورداری، دامداری، مرغداری و سردخانه بوده است که ۸۲۲ میلیون تومان تسهیلات به این طرح ها تخصیص خواهد یافت.

وی گفت: در راستای اشتغال فراگیر هم دو طرح شیلاتی و صنایع غذایی با اعتبار مجموع بیش از ۷ میلیارد تومان به کمیته استانی ارائه و ۴ طرح  بسته بندی صنایع تبدیلی، شالیکوبی، بسته بندی برنج و سردخانه به کمیته شهرستانی ارائه شده است.

نظر شما