شناسهٔ خبر: 25229816 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در کمیسیون مهدویت و آینده جهان مطرح شد:

مواریث انبیا و اولیای الهی باعث پیشبرد اهداف ظهور است /اندیشه مهدویت منحصر به مکتب تشیع نیست

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه امام زمان(ع) وارث انبیا و اوصیا الهی هستند،گفت: این مواریث در قیام حضرت باعث پیش بردن اهداف ظهور خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌سید محمد فهیمی اصفهانی در کمیسیون مهدویت و آینده جهان به تشریح موضوع جایگاه امامت در اندیشه مهدویت پرداخت و با ارائه مقاله ای با عنوان « ودایع امامت و جایگاه آن در اندیشه مهدویت »اظهار کرد: در تحقیقی از روایات شیعه 120 مورد مواریث مانند علم و اسم اعظم الهی و دیگر علوم پیامبران گذشته با اضافاتی به امامان معصوم رسیده است.

وی ادامه داد: امام زمان(ع) وارث تمام مواریث انبیا و اوصیا الهی معرفی شده و این ویژگی در کتب اهل سنت نیز آمده است.

این محقق حوزوی با بیان اینکه این مواریث در روایات مهدویت حضوری چشمگیر دارد، ابراز کرد: مواریث نقش مهمی در ظهور حضرت دارند و یکی از نقش های این مواریث اثبات حقانیت امام است.

فهیمی اصفهانی گفت: نقش دیگر این مواریث ایجاد رعب وحشت در دل دشمنان است و در روایات آمده است عصای موسی، پرچم پیامبر(ص) و دیگرمواریث از پیامبران و ائمه اطهار(ع) در سپاه امام زمان(عج)خواهد بود.

 اندیشه مهدویت منحصر به مکتب تشیع نیست

حجت‌الاسلام سیدعلی حسنی عضو هیئت‌علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)،‌امروز در کمیسیون اصالت مهدویت با اشاره به زمینه‌های پذیرش مسئله ولادت امام عصر(عج) از سوی عده‌ای اندیشمندان اهل سنت اظهار کرد: مسئله مهدویت قبل از اینکه شیعی باشد اسلامی است و مبانی مختلفی در کتب متعدد اسلامی در خصوص این مسئله بیان شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از علمای اهل سنت و حتی وهابی نیز مسئله مهدویت را پذیرفته‌اند خاطرنشان کرد: به دلیل ارتباط مثبتی که بزرگان شافعی با ائمه داشتند علمای زیادی از این فرقه اسلامی بر مسئله مهدویت و تولد امام زمان(عج) تاکید کرده‌اند.

عضو هیئت‌علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: عقل‌گرایی که در مکتب حنفیه وجود داشت این زمینه را فراهم کرد که بستری برای قبول بحث تولد حضرت مهدی(عج) فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: عقل‌گرایی بستری می‌شود تا شبهاتی که برخی در خصوص حضرت مهدی(عج) مطرح می‌کنند کنار زده شود و پاسخی برای آن بیان گردد.

حجت الاسلام حسنی گفت: یکی از مسائلی که مهم بوده و زمینه پذیرش تولد حضرت مهدی(عج) را فراهم کرده همین عقل‌گرایی است

.

نظر شما