شناسهٔ خبر: 25229802 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اطلس سلامت مازندران در دست تهیه است

دکتر سیدعباس موسوی عصر پنجشنبه در آئین بهره برداری از 2 تخت آی سی یو اطفال در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر اظهار داشت : حوزه سلامت در دنیا هر روز در حال نوآوری

صاحب‌خبر - دکتر سیدعباس موسوی عصر پنجشنبه در آئین بهره برداری از 2 تخت آی سی یو اطفال در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر اظهار داشت : حوزه سلامت در دنیا هر روز در حال نوآوری و تغییرات زیاد است و ما نیز ÷تلاش داریم تا با فراهم کردن امکانات و آموزش های لازم به این مهم دست یابیم.
وی افزود : برای برنامه ریزی و اقدام در حوزه سلامت ، تهیه اطلس سلامت مازندران در دست تهیه است تا با توجه به زیر ساخت ها، جمعیت و نوع وضعیت سلامتی افراد هر منطقه برای آنها برنامه خاص تهیه شود.
او ادامه داد : در تهیه اطلس سلامت ، اورژانس ها و پیش بیمارستانی از جایگاه خاصی برخوردار هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر ضرورت دسترسی همگان به صورت عادلانه از خدمات درمانی و سلامت در مازندران تاکید کرد و گفت : با تهیه و اجرای اطلس سلامت ضریب دسترسی افراد جامعه به پزشک و امکانات درمانی افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به تعداد زیاد افراد چاق و فشار خون بالا در استان و افزود : در صورتی که این روند متوقف نشود در آینده نزدیک شاهد هزینه های سنگین درمانی آن بر جامعه خواهیم بود لذا باید در حوزه پیشگیری با جدیت گام برداشت.
مدیر شبکه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شهرستان نوشهر نیز در این مراسم گفت : ایجاد 2 تخت جدید آی سی یو اطفال در بخش آی سی یو بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در راستای اجرای طرح سلامت است.
سیدرحیم سیدپور افزود : برای نخستین بار در غرب مازندران 2 تخت آی سی یو ویژه اطفال در نوشهر راه اندازی شد.
وی گفت که برای راه اندازی این دو تخت ای سی یو اطفال و همچنین تامین فضای فیزیکی آن مبلغ 330 میلیون تومان از محل طرح سلامت فضای فیزیکی هزینه شده است.
در حال حاضر بیمارستان شهید بهشتی نوشهر دارای 6 تخت آی سی یو است.
سیدپور گفت : پروژه اورژانس بیمارستان نوشهر با زیربنای حدود 2 هزار و 600 متر در حال ساخت است و تاکنون برای اجرای آن حدود 15 میلیارد ریال هزینه شده و طبق ارزیابی پیمانکار آن روند پیشرفت فیزیکی طرح حدود 50 درصد اعلام شده است.
وی افزود : برای تکمیل آن به 20 میلیارد ریال دیگر نیاز است که با اجرای کامل و بهره برداری از این طرح فضای فیزیکی بخش اورژانس از 400 متر کنونی به هزار و 300 متر و نیز تعداد تخت های موجود نیز از هشت دستتگاه به 30 تخت افزایش خواهد یافت .
بیمارستان 89 تختخوابی شهید بهشتی نوشهر دارای بخش های بستری ، پاراکینیک و درمانگاه تخصصی است.
1295/ 1602/1654
انتهای پیام

نظر شما