شناسهٔ خبر: 25229689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یادداشت مهر برای سفر سفیر برزیل به آبادان؛

سفیر برزیل در برزیل ایران

آبادان- شمارش معکوس برای سفر سفیر برزیل در ایران به آبادان که به‌نوعی به برزیل ایران به شمار می‌رود، آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - محمود نواصر*: مردم آبادان از زمان‌های بسیار دور تیم صنعت نفت این شهر را با تیم بزرگ برزیل مقایسه می‌کردند؛ لباس‌های این تیم فوتبال نیز همانند لباس‌های تیم برزیل است.

شعارهای هواداران زردپوشان نیز در نوع خود جالب است که می‌توان به شعارهای «آبادان برزیلته»، «نه بارسا، نه میلان، فقط برزیل ایران» و «آبادان نه قرمزه نه آبیه، برزیلیه» اشاره کرد.

وقتی به بازارهای این شهر مراجعه می‌شود در بسیاری از مغازه‌ها به‌ویژه بوتیک‌ها پرچم برزیل وجود دارد. در بین دست‌فروشان به‌طورحتم دمپایی ابری با پرچم برزیل به فروش می‌رسد که این دست‌فروشان همیشه مشتریان خود را دارند.

مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، نقاشی پرچم برزیل در برخی از محله‌های آبادان است به صورتی که در بعضی خیابان‌ها و کوچه‌ها توسط طرفداران برزیل در آبادان و به‌ صورت خودجوش نقاشی شده‌اند.

در برخی تاکسی‌های این شهر، روکش صندلی‌های جلو پرچم برزیل است یا دستمال پرچم این کشور روی داشبورد قرار داده شده است. در فروشگاه‌هایی که روتختی می‌فروشند، همیشه روتختی پرچم برزیل جزو کالای آنها بوده که مردم آبادان از آن استقبال می‌کنند.

روز جمعه و شنبه «هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه» رودریگو دی آزر دوسانتوس، سفیر برزیل در ایران مهمان آبادانی‌ها است و به طور حتم استقبال صمیمانه و گسترده از وی به دور از انتظار نخواهد بود.

وی ضمن دیدار از همه مراکز گردشگری این شهر، نظاره‌گر بازی صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان در ورزشگاه تختی آبادان خواهد بود.

حضور تاریخی سفیر برزیل با توجه بافرهنگ زیبای مردم این منطقه، هوا را برای مدت‌ها برزیلی می‌کند.

* رئیس هیئت بدمینتون آبادان

نظر شما