شناسهٔ خبر: 25229664 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

"پامپئو" رئیس سابق سازمان سیا رسما وزیر خارجه آمریکا شد

R36348/P1361/S8,1128/CT10

رئیس سابق سازمان سیا با تایید مجلس سنا، رسما وزیر خارجه آمریکا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رأی الیوم، مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه با تعیین "مایک پامپئو" رئیس سابق سازمان سیا به عنوان وزیر خارجه این کشور موافقت کرد.

"دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور آمریکا 22 اسفندماه گذشته"رکس تیلرسون" را از سمت وزیر خارجه برکنار و "مایک پامپئو" رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را جایگزین وی کرد.

به گزارش یورو نیوز، پامپئو یک جمهوریخواه تندرو محسوب می شود که مانند دونالد ترامپ پیش از ورود به عرصه سیاست به امور تجاری بود. او قبل از عضویت در کنگره آمریکا ریاست یک شرکت فعال در عرضه و توزیع تجهیزات میدان های نفتی را برعهده داشت.

پامپئو پس از آنکه در ماه نوامبر سال 2016 میلادی از سوی دونالد ترامپ به عنوان مدیر آینده سازمان اطلاعات مرکزی معرفی شد از توافق هسته ای با ایران به تندی انتقاد کرده بود. او در آن زمان برجام را «فاجعه بار» خوانده بود.

او همچنین در ادعایی مضحک ایران را بزرگترین کشور «حامی تروریسم» در جهان لقب داده بود. وی در سال 2015 میلادی پس از دستیابی 6 قدرت جهانی و ایران به توافق هسته ای تاکید کرده بود برجام  دولت ایران را تقویت خواهد کرد. به گفته او هدف دولت ایران «نابودی آمریکا» است.

انتهای پیام/

نظر شما