شناسهٔ خبر: 25229547 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون رئیس‌جمهور در دیدار با قائم‌مقام وزیر گردشگری ترکیه:

باید تبادل گردشگر ایران و ترکیه به موازنه برسد

معاون رئیس‌جمهور گفت: باید اینفوتورهایی از ترکیه به مقصد ایران تعریف شود تا تورگردانان و فعالان این حوزه بیشتر با جاذبه‌های گردشگری ایران آشنا شوند زیرا ایران جاذبه‌های زیادی برای گردشگران ترکیه‌ای دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، علی‌اصغر مونسان در دیدار با عمر ای‌سو قائم‌مقام وزیر گردشگری ترکیه اظهار داشت: امیدوارم رویداد تبریز2018 باعث شود که گردشگران بیشتری از ترکیه به ایران و شهر تبریز سفر کنند. تقاضا دارم شما نیز در کشور خود بر روی این مسئله تأکید داشته باشید.

وی  افزود: پیرو دو دیداری که با وزیر گردشگری ترکیه داشتم قرار شد اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی ازسوی ترکیه در ایران و از سوی ایران در ترکیه در دستور کار قرار گیرد.

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: این مسئله همیشه ازسوی مسئولان نظام جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی طرح می‌شود که چرا شمار بالایی از ایرانیان به ترکیه سفر می‌کنند اما با وجود جاذبه‌های بی‌نظیر تاریخی و طبیعی ایران، گردشگران کمی از ترکیه به ایران می‌آیند. باید این تبادل گردشگر تا حدی به موازنه برسد.

وی تأکید کرد: باید اینفوتورهایی از ترکیه به مقصد ایران تعریف شود تا تورگردانان و فعالان این حوزه بیشتر با جاذبه‌های گردشگری ایران آشنا شوند زیرا ایران جاذبه‌های زیادی برای گردشگران ترکیه‌ای دارد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه جذابیت‌هایی نظیر جذابیت‌های کشور ترکیه را کشورهای دیگری در نزدیکی ایران نظیر ارمنستان، گرجستان و آذربایجان نیز دارند گفت: دولتمردان و مسئولان جمهوری اسلامی ایران همواره با تأکید بر روابط خوب ایران و ترکیه از این کشور به‌عنوان کشور دوست و همسایه یاد کرده‌اند و به‌دنبال تغییر مقصد گردشگری مردم ایران از ترکیه به کشورهای یادنشده نبوده‌اند. همین امر باعث شده که ذهنیت مردم نسبت به کشور ترکیه خوب باشد و سفرها به این کشور توسعه پیدا کند. شما نیز اگر اقدام مشابهی انجام دهید میزان سفر مردم ترکیه به ایران افزایش خواهد یافت و به‌موجب آن گردشگری بین دو کشور توسعه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: توافق‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مربوط به سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری میان کشور ایران و ترکیه صورت گرفته اما متأسفانه بسیاری از آن‌ها عملی نشده است.

قائم‌مقام وزیر گردشگری ترکیه نیز در این دیدار گفت: رویداد تبریز2018 رویداد بسیار موفقی است، امیدوارم تبریز2018 آورده‌های بسیاری در حوزه گردشگری به‌همراه داشته باشد.

وی با اشاره به روابط خوب میان دو کشور گفت: مردم ترکیه بیشتر با شهرهای تبریز، اصفهان، شیراز و تهران آشنا هستند. ما سفر به ایران و تشویق مردم ترکیه برای سفر به ایران را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا بتوان میزان تبادل گردشگر بین دو کشور را به موازنه رساند. ما تلاش می‌کنیم ایران را هر چه بهتر و بیشتر به مردم کشور خود معرفی کنیم.

قائم‌مقام وزیر گردشگری ترکیه تصریح کرد: تورکیش ایرلاینز مجله شماره جولای 2018 خود را که بین مسافران توزیع می‌شود به تبریز و معرفی این شهر اختصاص داده است، این مجله در 290 هزار نسخه چاپ و توزیع می‌شود و می‌تواند ظرفیت خوبی برای معرفی تبریز به مردم سایر کشورها باشد.

وی با بیان این‌که ترکیه علاقه‌مند است تجربیات خود در حوزه گردشگری را در اختیار ایران قرار دهد بر لزوم مشارکت سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در توسعه زیرساخت‌های گردشگری در ایران تأکید کرد.

قائم‌مقام وزیر گردشگری ترکیه ادامه داد: با توجه به روابط بسیار خوبی که بین رؤسای دولت دو کشور وجود دارد، اگر از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استفاده شود می‌توان به نتایج خوبی در این حوزه دست پیدا کرد.

وی افزود: کشور ایران دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است و مردم کشور ما باید با این زیبایی‌ها و ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی آشنا شوند، اگر کشور و جاذبه‌های ایران را در ترکیه تبلیغ کنید و مردم با این جاذبه‌ها آشنا شوند میزان سفر مردم ترکیه به ایران افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما