شناسهٔ خبر: 25229416 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مولوی جامی‌الاحمدی در همایش دکترین مهدویت:

ایجاد وحدت میان امت اسلامی وظیفه همگانی است/سران کشورهای اسلامی مقام معظم رهبری را الگوی خود قرار دهند

حوزه/ امام جمعه اهل سنت تربت جام گفت:سران کشورهای اسلامی باید جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری را الگوی خود قرار دهند و وحدت اسلامی در تصمیم‌گیری‌های آن‌ها نقش اساسی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مولوی شرف‌الدین جامی‌الاحمدی در حاشیه چهاردهمین همایش دکترین مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اگر به دنبال وحدت بین مذاهب اسلامی هستیم، باید با این گونه مجامع این وحدت و تبادل نظر را افزایش دهیم.

وی افزود:‌ با توجه به اینکه میهمانان این همایش از کشورهای مختلف اسلامی هستند، این همایش می‌تواند تأثیر زیادی در تبادل اطلاعات و همچنین تقویت وحدت و همبستگی میان مسلمین داشته باشد.

امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام با بیان اینکه تلاش در جهت افزایش وحدت میان امت اسلامی وظیفه همگانی است اظهار کرد: سران کشورهای اسلامی باید جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری را الگوی خود قرار دهند و وحدت اسلامی در تصمیم‌گیری‌های آن‌ها نقش اساسی داشته باشد.

وی افزود: رهبران کشورهای اسلامی باید باهم متحد شوند تا اسلام را نجات دهند و دشمنان اسلام اعم از منافقین، آمریکا، اسرائیل، انگلیس و غیره را مغلوب کنند.

مولوی جامی‌الاحمدی گفت: ما جان، مال و ناموس و آبروی خود در راه خدا و تکریم رسول‌الله (ص) فدا می‌کنیم و نسبت به اهل‌بیت(ع) نیز محبت و مودت بسیار زیادی داریم.

امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام در پایان خاطرنشان کرد: در محبت اهل سنت نسبت به اهل‌بیت(ع) همین بس که اگر در نماز خود به پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) ایشان صلوات نفرستیم، نمازمان باطل خواهد بود،‌ این امر نشان‌دهنده این است که محبت ما نسبت به اهل‌بیت(ع) سررشته دینی و اعتقادی دارد و از روی ظاهر نیست.

نظر شما