شناسهٔ خبر: 25229277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح و کلنگ زنی ۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی در گلستان

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید در استان گلستان کاری کرد که همه مردم از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب با هر مذهب و قومیتی، مطابق با استطاعت خود، خدمات درمانی دریافت کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان   از  گرگان ؛ دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ زنی ۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی در استان گفت: یکی از هدف گذاری‌های اصلی این است که نگذاریم کسی به دلیل هزینه‌های سلامت، متحمل هزینه‌های مشکل زا و کمرشکن یا فقرزا شود و در ایران و کشور‌هایی مانند ما ۱۵ درصد فقر ناشی از هزینه‌های سلامت و بیماری‌ها است.

وی ادامه داد: باتوجه به شاخص‌های سنجش سلامت کشور‌ها افزایش سلامت مردم، امید به زندگی و کیفیت زندگی از جمله شاخص‌های سنجش سلامت است که در ۴ دهه گذشته امید به زندگی در کشورما از ۵۰ سال به ۷۵.۶ سال و امید به زندگی سالم هم به بیش از ۶۰ سال رسیده است که هنوز کافی نیست.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بدترین نوع پرداخت در نظام سلامت، پرداختی در موقع دریافت خدمت است که در کشور بعد از اجرای طرح تحول سلامت این میزان حدود ۲۰ درصد کاهش و ۳۷.۷ درصد رسیده، اما هنوز از متوسط دنیا بالاتر هستیم.

وی افزود: ۸۰ درصد مردم ما فقط استطاعت مراجعه به بخش دولتی را دارند، ۱۶ درصد با کمک بیمه تکمیلی توان مراجعه به بخش خصوصی را دارند و فقط ۴ درصد با خیال راحت به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند.

سید مناف هاشمی استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: در حوزه وزارت بهداشت و درمان باید علاوه بر استفاده حداکثری از اعتبارات ملی و استانی، از ظرفیت تاثیر گذار خیرین سلامت نیز استفاده کرد و فرهنگ سازی لازم برای حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و سلامت را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: امروز حدود ۲۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، اما گلستان هنوز در برخی شاخص‌های موجود کشور دچار عقب ماندگی است.

هاشمی ادامه داد: جایگاه بهداشت در حوزه پیشگیری و درمان مهم است و باید دو کار بزرگ را همزمان انجام دهیم، تلاش برای رفع عقب ماندگی‌های گذشته و رسیدن به جایی که به همه بخش‌ها به ویژه سلامت و درمان توجه ویژه شده و کار‌های بزرگی انجام شود.

استاندار گلستان همچنین گفت:: در استان با کمبود نزدیک به ۲ هزار تخت بیمارستانی مواجهیم و در زمینه پراکنش پزشکان و خدمات سلامت و درمان نیز وضعیت خوبی نداریم و در مراوه تپه و شرق استان نیز با مرکز تفاوت زیادی داریم.

آزمایشگاه ازدواجی خان ببین، کلینیک بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله، راه اندازی پایگاه عرضه منابع الکترونیک دانشگاه، راه اندازی واحد ام سی ام سی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، راه اندازی آندوسکوپی و کلونوسکوپی و کلینیک تخصصی دزیانی و مرکز خدمات جامع سلامت ۲ مراوه تپه افتتاح و به بهره برداری رسید.

همچنین عملیات اجرایی برخی از پروژه‌ها مانند پایگاه اورژانس ۱۱۵ کله پست گمیشان، مرکز بهداشت گرگان، مرکز جامع سلامت شهری شماره ۴ گرگان، مرکز جامع سلامت تاتارعلیا، اورژانس ۱۱۵ در گنبدکاووس، پایگاه سلامت شهری کلاله و گنبدکاووس و مراکز سلامت عطاآباد، پیرواش و خان ببین نیز در این روز آغاز شد.
 
انتهای پیام/فا
 

باحضور معاون وزیر بهدشت پروژه های بهداشتی و درمانی در گلستان افتتاح و کلنگ زنی شد

 

نظر شما