شناسهٔ خبر: 25229202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسلام اهمیت زیادی برای مادر قائل است

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دین مبین اسلام اهمیت فراوانی برای مادر قائل است.

صاحب‌خبر -

 آیت الله عباسعلی سلیمانینماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش نقش روحانیت و حاکمیت در ارتقای سلامت مادران در زاهداندر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  مادر به واسطه اینکه منبع عطوفت و محبت است بیشتر مورد توجه و عنایت اسلام قرار دارد و دستورات ویژه‌ای برای رعایت حقوق و احترام مادر در مبانی و متون دینی به چشم می‌خورد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: آموزش روش‌های صحیح زندگی به مردم به خصوص مادران برای ارتقای سلامت از مهمترین وظایف مجموعه بهداشت و درمان است.

دکتر حسین ملک افضلی یکی از بنیانگذاران نظام شبکه بهداشت و درمان کشور نیز در این همایش گفت: با توجه به نقش چشمگیر سلامت مادران در ترسیم سلامت جامعه، در زمان طراحی و پیاده سازی نظام شبکه بهداشت و درمان بخش بهداشت خانواده و در راس آن بهداشت مادر و کودک مد نظر بود.

وی افزود: همه اقداماتی که در زمینه برنامه‌های بهداشت خانواده انجام شده با نگاه به سلامت مادران از طریق فاصله گذاری بارداری ها، رعایت سن مناسب بارداری و ارتقای شاخص‌های تغذیه و سلامت روان آنان بوده است.

انتهای پیام/گ

اهمیت مادر در اسلام

نظر شما