شناسهٔ خبر: 25229158 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

2200 میلیارد ریال برای تثبیت شنهای روان صرف شد

خلیل آقایی عصر پنجشنبه در جمع مسئولان محلی در سبزوار افزود: این اعتبارات به تنهایی برای اجرای عملیات اجرایی نهالکاری و مالچ پاشی کافی نیست. اجرای موفق این طرح

صاحب‌خبر - خلیل آقایی عصر پنجشنبه در جمع مسئولان محلی در سبزوار افزود: این اعتبارات به تنهایی برای اجرای عملیات اجرایی نهالکاری و مالچ پاشی کافی نیست. اجرای موفق این طرح نیاز به همیاری و مشارکت مراکز استانها و مجموعه مدیران دارد.
وی ادامه داد: از محل اعتبارات برای تثبیت شنهای روان هیچ مبلغی برای حمل و نقل و ارزش افزوده در نظر گرفته نشده لذا استانهایی موفق به جذب بیشتر این اعتبارات شدند که در بحث حمل و نقل و ارزش افزوده مشارکت کردند.
رئیس سازمان منابع طبیعی، جنگلبانی و آبخیزداری بر ضرورت نوسازی و تجهیز ناوگان و تجهیزات این نهاد سازمان نیز تاکید و بیان کرد: برای این امر 10 هزار میلیارد ریال از شورای اقتصاد مجوز دریافت شده تا از طریق وزارت دفاع ماشین آلات، تجهیزات و امکانات اطفا حریق تامین شود.
وی گفت: آبخیرداری نیز از طرحهای مصوب اقتصاد مقاومتی است. با توصیه های مقام معظم رهبری و حمایتهای دولت و مجلس شورای اسلامی برای سالجاری 200 میلیون دلار به منظور اجرای طرحهای آبخیزداری در کشور اختصاص یافت.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سبزوار در حاشیه کویر واقع شده لذا باید اعتبارات اجرای طرحهای بیابان زدایی جهت تثبیت شنهای روان و کاهش ریزگردها در این شهرستان افزایش یابد.
رمضانعلی سبحانی فر همچنین به وسعت عرصه منابع طبیعی سبزوار اشاره و بیان کرد: اداره منابع طبیعی این شهرستان برای حراست و حفاظت این عرصه تنها سه نیروی یگان حفاظتی در اختیار دارد.
وی ادامه داد: طرحهای آبخیزداری منطقه سالهاست به سبب کمی اعتبارات رها شده و با توجه به اینکه آب شرب سبزوار از چاههای ارتفاعات شهرستان داورزن تامین می شود اجرای طرحهای آبخوان و آبخیزداری در این منطقه اولویت دارند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
1858
انتهای پیام

نظر شما