شناسهٔ خبر: 25229095 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سوریه ترور «صالح الصماد» را به شدت محکوم کرد

منبعی در وزارت امور خارجه سوریه اقدام ائتلاف متجاوز سعودی در به شهادت رساندن «صالح الصَمّاد»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن را به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن اقدام رژیم آل سعود در ترور «صالح الصماد»، تأکید کرد که طرح سعودی‌ها در یمن شکست خواهد خورد.

منبعی در وزارت امور خارجه سوریه اقدام ائتلاف متجاوز سعودی در به شهادت رساندن «صالح الصَمّاد»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن را به شدت محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع شامگاه پنجشنبه نوشت: «بدون شک، طرح سعودی‌ها در یمن همانند طرح شکست خورده آن‌ها در سوریه خواهد بود؛ مردم یمن که در هیچ دوره‌ای از تاریخ برای هیچ قدرت بیگانه‌ای سر فرود نیاورده‌اند، می‌دانند که چگونه با این دشمن سعودی مقابله کرده و حافظ تمامیت، استقلال و وحدت یمن هستند».

شهید صالح الصماد پنجشنبه گذشته در جریان حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی به کاروان حامل او در استان الحُدیده به شهادت رسید.

جنبش انصارالله یمن در واکنش به ترور این مقام یمنی اعلام کرد که «پاسخ مناسبی به این جنایت خواهد داد».

وزارت خارجه ایران، جنبش حزب‌الله لبنان، حزب‌الله عراق و گروه‌ها و احزاب داخلی و خارجی محور مقاومت ضمن محکوم کردن این جنایت، شهادت رئیس شورای عالی سیاسی یمن را به مردم و دولت این کشور تسلیت گفته‌اند.

جنبش انصارالله یمن بعد از شهادت صالح الصماد، «مهدی المَشّاط» را به عنوان جانشین او معرفی کرد و مراسم تحلیف او امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما