شناسهٔ خبر: 25228804 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

کنفرانس مطبوعاتی پشت پرده "نمایش شیمیایی" در دوما؛

عبید: "کلاه سفیدها" جنایتکارند/ کشورهای غربی نمی خواهند حقیقت را بشنوند

نماینده سوریه در سازمان منع تکثیر سلاح شیمیایی گفت: حضور شهود، نفاق و دروغ پردازی کشورهای شرکت کننده در حمله به سوریه را مشخص کرد.

صاحب‌خبر -

العالم _ اروپا

"الکساندر شولگین" نماینده روسیه در سازمان منع تکثیر سلاح شیمیایی در کنفرانس مطبوعاتی در لاهه جهت افشای دروغ بودن "نمایش شیمیایی" در دومای سوریه گفت: از ابتداد مشخص بود "افراد مسلح" طرحی برای دوما دارند و هفتم آوریل یک اقدام چالشی و دروغ درباره استفاده از سلاح شمیایی در دوما انجام شد.

شولگین گفت: شاهد بودیم ماشین تبلیغاتی غرب همان شیوه خان شیخون را درباره دوما اجرا کرد و شکی نداریم که آنچه در این شهر حادث شد چالش انگیز بوده و آمریکا، انگلستان و فرانسه منتظر نتایج تحقیق درباره به اصطلاح استفاده از سلاح شیمیایی در دوما نشدند.

شولگین گفت: ادله واقعی درباره اقدام های چالشی انجام شده توسط "کلاه سفید ها" در دوما ارائه شده است.

"غسان عبید" نماینده سوریه در سازمان منع تکثیر سلاح شیمیایی گفت: حضور شهود، نفاق و دروغ پردازی کشورهای شرکت کننده در حمله به سوریه را مشخص کرد.

وی افزود: کشورهای غربی نمی خواهند به واقعیت گفته شده توسط اشخاص حاضر در دوما در روز هفتم آوریل گوش دهند، تکرار می کنیم سوریه تمام سلاح شیمیایی خود را به محض پیوستن به سازمان منع تکثیر سلاح شیمیایی منهدم کرده است.

عبید تاکید کرد: "کلاه سفیدها" جنایتکارند به این دلیل که کودکان را به قتل رسانده و آنان را درمان نمی کنند، کشورهای عربی می خواهند وجهه ارتش سوریه که با تروریسم می جنگد، را مخدوش کنند.

وی افزود: برای ما اطلاعات مشخصی درباره اماکن انبارهای سلاح های شیمیایی که توسط گروه های تروریستی منتقل شده بود، ارائه کرده بودیم.

عبید گفت که پس از خروج تروریست ها از دوما، یک آزمایشگاه و انبار مواد شیمیایی سمی، کشف شد و سوریه و روسیه با کمیته حقیقت یاب همکاری نموده و این گروه از چند موقعیت در دوما بازدید، تمام نمونه ها را جمع آوری و با شماری از شهود دیدار نمود.

عبید گفت که کشورهای مهاجم به سوریه این نشست را تحریم کردند، به این دلیل که نمی خواهند واقعیت را بشنوند.

در ادامه پدر کودکی که تصویرش در حمله شیمیایی واهی در دوما منتشر شده بود، شهادت داد و نماینده روس، تصاویر را همراه با ادله درباره صحنه سازی افراد تروریست در زمینه این حمله را ارائه داد.

همچنین؛ یک پزشک گفت که یکی از افراد وابسته به کلاه سفید ها بود که شایعه حمله شیمیایی را منتشر کرد و هیچ نوع عوارض شیمیایی در مصدومینی که به بیمارستان در روز حمله واهی انتقال یافتند، مشاهده نشد. 

عبدالرحمن حجازی از اهالی دوما شهادت داد که در روز حمله واهی من در بیمارستان بودم و هیچ اثر سم در مصدومینی که به بیمارستان انتقال یافتند و به آنان کمک نمودیم، مشاهده نکردم.

206 

نظر شما