شناسهٔ خبر: 25228696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

طلاق توافقی در شیراز بیش از 35 درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا احمد رحمانیان، پنجشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان فارس که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در شیراز تشکیل شد، افزود: در فاصله سال

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا احمد رحمانیان، پنجشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان فارس که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در شیراز تشکیل شد، افزود: در فاصله سال های 92 تا 96، 21 هزار و 505 فقره پرونده مربوط به طلاق به مراکز مشاوره این استان ارجاع شد که میزان توفیق این مراکز در انجام صلح و سازش از 12درصد در سال 92 به 15درصد در سال 96 رسید.
وی به شمار پرونده طلاق های توافقی در شیراز اشاره ای نکرد.
رحمانیان اظهار داشت: از مهمترین علت های طلاق در استان فارس، عدم آموزش مهارت های ارتباطی بین زوجین است و برای حل این مشکل باید شیوه های درست همسر گزینی و زندگی سالم به جوانان آموزش داده شود.
او اظهار کرد: اعتیاد، فقر، دخالت اطرافیان و خیانت زوجین نیز در رتبه های بعدی علت طلاق در این استان قرار دارد.

** مشکل اعتیاد با تحکم حل نمی شود
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس هم در این نشست گفت: اینکه گفته می شود، علت اعتیاد فقط بیکاری است درست نیست چرا که امروز بخشی از شاغلان ما نیز دچار اعتیاد هستند.
سهراب مختاری افزود: برای حل مشکل اعتیاد در جامعه باید به شیوه های اثرگذار متوسل شویم و این معضل را نمی توانیم با تحکم حل کنیم.
وی، در مورد وضعیت بیکاری در استان فارس نیز بیان کرد: هم اینک 198هزار نفر بیکار در این استان وجود دارد و میزان بیکاری در فارس بر اساس آخرین آمار سال 95، 11 و چهار دهم است.
مختاری ادامه داد: استان فارس در سال 92 به لحاظ شمار بیکاران در رتبه بیست و نهم کشور قرار داشت اما این رتبه در سال 95 به سیزدهم کاهش یافت.
او گفت: در ارتباط با فضای کسب و کار نیز استان فارس در سال 95 در جایگاه بیست و پنجم کشور قرار گرفت لیکن در بهار 96 به رتبه اول دست یافت.

** اعتبار ساماندهی حاشیه کلانشهرهای مذهبی تخصیص یابد
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس هم در این جلسه اظهار کرد: حسب دستور رهبر معظم انقلاب برای سه شهر شیراز، مشهد و قم، یک ردیف اعتباری با عنوان ساماندهی حاشیه کلانشهرهای مذهبی تخصیص داده شده است.
ابراهیم بهاروند افزود: ما حدود 48 طرح را در محلات و سکونتگاههای غیر رسمی شیراز در سال 96 با استناد به این ردیف اعتباری تعریف کردیم اما اعتبار سهمیه شیراز و قم تخصیص داده نشد و این طرح ها هم اینک بر زمین مانده است.
او بیان کرد: در شهر شیراز 30 سکونگاه غیر رسمی شناسایی شده که 10 محله آن به عنوان محله هدف برای ساماندهی در اولویت قرار دارد.
به گفته بهاروند، در شهر شیراز حدود یک هزار و 800 هکتار و در دیگر مناطق استان فارس چهار هزار هکتار بافت فرسوده مصوب وجود دارد.
6122 /6118
انتهای پیام

نظر شما