شناسهٔ خبر: 25228473 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت از کوره های آجرپزی جنوب تهران دیدن کرد

شهرری - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز پنجشنبه با سفر به شهرستان ری، ضمن بازدید از وضعیت کوره های آجرپزی جنوب پایتخت و بررسی شرایط بهداشتی منطقه، با اهالی و ساکنان این محدوده نیز دیدار و گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی پیش از ظهر امروز به همراه هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه ری، سمیع الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران، حسین خلیل آبادی و ناهید خداکرمی دوعضو شورای شهر از مرکز خدمات سلامت محور ساکنان کوره های آجرپزی منطقه 20 در روستای محمود آباد و ساکنان کوره های آجرپزی روستای غنی آباد و محمود آباد خالصه در شهرستان ری بازدید کرد.
شهرداری منطقه 20 (شهرری) دراین بازدید گفت: 24 تیم پزشکی به همراه هشت پزشک متخصص از پنجم اردیبهشت ماه به مدت سه روز در این کوره ها مستقر شده و خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی رایگان در منطقه ارائه می کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بازدید در ادامه برنامه های ویژه هفته سلامت با همراهی سرپرست شهرداری تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری از این مناطق محروم انجام شد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی با تاکید برارتقای سطح بهداشت و درمان ساکنان مناطق جنوب تهران، تصریح کرد: خیران زیادی به مردم این منطقه یاری می رسانند که نیاز است تا از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.
وی ادامه داد: فرماندار شهرستان ری بر اساس هماهنگی های انجام گرفته به مشکلات مردم این منطقه رسیدگی بیشتری خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، در حدود 2 هزار نفر در کوره های آجر پزی جنوب تهران ساکن هستند، این کوره ها که اغلب در شرق شهرری و درمحدوده شهرستان ورامین واقع شده اند، دارای حداقل امکانات زندگی می باشند و کارگران فصلی که بیشتر از مناطق جنوبی خراسان رضوی و بخشی هم افغانستانی هستند به دلیل کمبود آب و بیکاری به این مناظق مهاجرت کرده اند.
6003

نظر شما