شناسهٔ خبر: 25228291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کاهش تعارض کارگر و کارفرما در دولت تدبیر و امید در تلاشیم پایداری شغل‌ها را بیشتر کنیم رسیدگی‌ به وضعیت ۱۷۰ هزار کودک فقیر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که در دولت تدبیر و امید از تعارض بین کارگر و کارفرما کاسته شده است.

صاحب‌خبر -

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که در دولت تدبیر و امید از تعارض بین کارگر و کارفرما کاسته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی ربیعی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی که در محل دفتر این مرجع تقلید درقم برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه وزارت کار در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی همواره قدم برداشته اما امسال که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده این رویکرد جلوه دیگری به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه ایران امروز مردم بیش از گذشته نیاز به همدلی، همکاری و پشت هم ایستادن دارند، گفت: توجه ویژه وزارت کار برای نسلی است که به یک‌باره به دانشگاه رفتند و امروز وارد بازار کار شده‌اند. باید برای آنها اشتغال ایجاد کنیم و به چاره‌اندیشی درباره مسایل مختلف نسل آینده بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه مسوولیت کاهش طلاق، اعتیاد و ناهنجاری‌های مختلف اجتماعی با مجموعه بهزیستی و وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، گفت: امروز ما به این نتیجه رسیده‌ایم که آسیب‌های اجتماعی براساس علت‌های گذشته نیست. برای مثال امروز علت تلاش؛ بیشتر از آن‌که مربوط به فقر و نداری باشد مربوط به تعارضات فکری بین زوجین است.

ربیعی با بیان اینکه درباره آسیب‌های اجتماعی مختلف از جمله اعتیاد در قشرهای مختلف و رفع آن تمرکز کرده‌ایم، گفت: با برنامه‌ریزی سنجیده در حوزه اجتماعی به‌دنبال آن هستیم که ابتدا با فقر شدید مبارزه کنیم و فقر مطلق را به کلی از بین ببریم.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید به مسکن معلولان و یارانه آنها توجه بیشتری داشته، گفت: ما برای یتیمانی که هیچ سرپرستی نداشتند می‌خواهیم اشتغال تضمین شده ایجاد کنیم و در تلاشیم این مهم را به‌صورت سازماندهی شده به سازمان فنی و حرفه‌ای بسپاریم.

ربیعی تاکید کرد: معتقدیم باید خیر جمعی مانند گذشته میان مردم ایران گسترش یابد چراکه حقیقتا خیر جمعی در ایران ظرفیت دارد و می‌توانیم مردم را وارد این کار کنیم.

وی با بیان اینکه سال 96 حدود 700 هزار شغل برای افرادی که برای اولین بار سرکار می‌رفتند ایجاد کردیم، گفت: نگرانی‌ها بیشتر روی کیفیت شغل است و در تلاشیم پایداری شغل‌ها را بیشتر کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توافق با سرلشکر باقری فرمانده کل نیروهای مسلح خبرداد و گفت: طبق توافق صورت گرفته میان نیروهای مسلح، 200 هزار سرباز تحت آموزش‌های مهارت‌آموزی سازمان فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند تا پس از آن‌که از خدمت سربازی خارج شدند حرفه و تخصصی داشته باشند.

ربیعی افزود: تاکنون 170 هزار کودک فقیر را شناسایی کردیم تا رسیدگی‌های لازم روی آنان صورت گیرد. همچنین زنان دارای سوء‌تغذیه را نیز مورد توجه داشتیم تا از ورود مشکلات برای خانواد‌ه‌شان جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر امید و وزارت بنده از تعارض کارگر و کارفرما کاسته شد و آن به این جهت بود که خود من حرفه کارگری داشتم.

ربیعی یادآور شد: در دوران دولت قبل حداقل حقوق کارگران به‌شدت کاهش یافته بود و به میزان 67 درصد از تورم پایین افتاد اما برنامه ویژه ما این بود که حداقل مزد از تورم پیشی بگیرد.

وی در پایان گفت: حل مسایل کوچک شعار سال 97 وزارت کار است چراکه معتقدیم با حل مجموعه‌ای از مسایل و مشکلات کوچک می‌توانیم خدمات بزرگی به مردم ارایه دهیم.

انتهای پیام

نظر شما