شناسهٔ خبر: 25228067 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نوید کیا یک استثنا در فوتبال ما بود

ابراهیم زاده: استقلال را می بریم تا ذوب آهن نایب قهرمان شود

سرمربی سپاهان می گوید تیمش می می خواهد با شکست استقلال، به همشهری خود کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، منصور ابراهیم‌زاده، سرمربی سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار این تیم مقابل استقلال، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: بازی آخر است و دیداری که برای همه ما اهمیت خاصی دارد. چه برای من، چه هواداران و چه مسئولان. نتیجه ما مقابل استقلال می‌تواند به همشهری ما برای کسب رده دوم کمک کند. تلاش می‌کنیم در این مسابقه به موفقیت برسیم.

وی درباره محرومان و مصدومان تیمش، گفت:جلال‌الدین علی‌محمدی را به دلیل محرومیت و سعید آقایی را به علت مصدومیت در اختیار نداریم.

ابراهیم زاده در ادامه یادآور شد:  آمدن من به سپاهان به این دلیل بود که شرایط را تغییر و تیم را از سقوط نجات دهم. قبل از اینکه من بیایم سپاهان در 9 بازی تنها شش امتیاز گرفته بود اما حالا در هشت بازی اخیر 9 امتیاز کسب کردیم. تمام هم و غم ما با توجه به داشته‌هایی که داشتیم آنگونه بود که در فصل بعد با روحیه خوبی ادامه دهیم.

سرمربی سپاهان افزود: مقابل صنعت نفت خیلی خوب بازی کردیم اما نتوانستیم از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کنیم. در این 9 بازی چهار مسابقه خانگی داشتیم و پنج بازی در خارج از اصفهان به میدان رفتیم. ما مقابل تیم‌هایی بازی می‌کنیم که یا برای کسب سهمیه می‌جنگند و یا مانند پرسپولیس می‌خواستند قهرمان لیگ شوند یا مانند استقلال برای نایب قهرمانی تلاش می‌کنند و یا مقابل تیم‌هایی به میدان رفتیم که برای فرار از سقوط می‌جنگیدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد خود در سپاهان راضی است یا خیر، گفت: از لحاظ کاری فکر می‌کنم موفق بودیم اما آن چیزی که انتظار همگانی برای سپاهان است به دست نیامده است و این موضوعی است که باید در یک فرصت مفصل کاملا بررسی شود.با این حال همه تلاش خود را می‌کنیم تا فردا به گونه‌ای بازی کنیم که بازیکنان ما بدون استرس و با تمام توان به میدان بروند و به همه مسائلی که پس از بازی با استقلال خوزستان اتفاق افتاد توجه‌ای نمی‌کنیم. در این بازی موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. امیدوارم مقابل استقلال بازی در شأن سپاهان، مدیریت باشگاه و نیز هواداران به نمایش بگذاریم.

ابراهیم زاده با بیان اینکه، ناکامی سپاهان را نباید مربوط به امسال دانست، افزود: این مسیر منفی از 3 سال قبل آغاز شده است. تغییرات زیادی در سپاهان به وجود آمده و استرس‌هایی در کنار آن ایجاد شد. بازیکنان زیادی از تیم جدا شدند، بازیکنان جدیدی به سپاهان آمدند و ترکیب تیم دستخوش تغییرات زیادی شده است. من تنها مدیریت را در این نتایج مقصر نمی‌دانم و فکر می‌کنم همه موضوعات در این نتیجه‌گیری دخیل هستند.

سرمربی سپاهان در ادامه تصریح کرد: هواداران سرمایه‌های تیم و باشگاه هستند اما این سرمایه باید در راستای حمایت‌های بیشتر و مناسب از باشگاه باشد. خیلی اوقات اعتراض‌هایی را شاهد بودیم که پس از بازی اتفاق می‌افتاد و تماشاگران در طول مسابقه به خوبی از تیم حمایت کردند. این حمایت باید همیشگی باشد و شناختی که از هواداران سپاهان دارم فکر می‌کنم آنها فردا با انرژی مثبتی به ورزشگاه می‌آیند چون سپاهان همیشه مقابل استقلال و پرسپولیس بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته است. بازیکنان سپاهان هم می‌توانند نشان دهند که واقعیت فوتبال سپاهان در چه حدی است.

ابراهیم زاده در پایان گفت: قبل از مصدومیت رسول نویدکیا سپاهان شرایط خوبی داشت اما پس از آن دیگر بازیسازی در این حد نداشته است. برخی اوقات شما باید یک بازیکنی معرفی کنید اما شاید رشد فوتبال او به گونه‌ای باشد که نتواند به ما کمک کند. در زمان‌های گذشته تنها یک نفر در سپاهان بوده که توانسته خود را به عنوان اسطوره معرفی کند به نظر من محرم نویدکیا یک اسطوره و بازیکنی استثنایی بود. محمد نوری هم در آن زمان بازیساز خوبی در سپاهان بود اما باید زمان صرف شود تا چنین بازیکنانی برای آینده ساخته شوند. برخی اوقات باید بازیکنانی بسازیم و آنها را به فوتبال معرفی کنیم. در چند فصل اخیر جپاروف بازیساز خوبی بود که به سپاهان کمک بسیاری کرد این فصل اما سپاهان بازیکنی در سطح بین‌المللی مانند جپاروف معرفی نکرد یا نتوانست به تیم خود اضافه کند. این مشکلات باید برای فصل آینده برطرف شود.

نظر شما