شناسهٔ خبر: 25228037 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونق تولید با اصلاح فضای کسب‌ و کار

دولت برای رونق تولیدی ملی و حمایت از کالای ایرانی باید فضای کسب‌ و کار را در جامعه بهبود بخشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما فریدون فرقانی از فعالان اقتصادی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: هزینه های تولید در یک فضای نامناسب کسب و کار به شدت افزایش پیدا می کند.
وی اظهار داشت: بالا بودن هزینه تولید منجر به رشد نرخ بیکاری، افزایش واردات کالا، دشواری صادرات کالا، کاهش توان رقابت تولیدات داخلی با کالای مشابه خارجی، کاهش رغبت مردم به خرید کالای ایرانی و در نهایت انبار شدن محصولات داخلی می شود.
وی «کیفیت» و «قیمت» را دو عامل تعیین کننده کالای ایرانی دانست و گفت: تولید کالای با کیفیت مستلزم بکارگیری تکنولوژی روز، مواد اولیه مرغوب و توجه به بحث نوآوری است.
وی در ادامه افزود: استفاده از مواد اولیه با قیمت مناسب، ارتقای بهره وری و موارد مشابه دیگر در تعیین قیمت منطقی یک کالا بسیار اثرگذار است.
فرقانی به رادیو اقتصاد اظهارداشت: بدون شک برای تولیدیک کالای با کیفیت و قیمت مناسب باید فضای کسب و کار در جامعه مناسب باشد.
وی گفت: متاسفانه این محیط در شرایط فعلی به هیچ وجه مناسب توسعه کسب و کار نیست بنابراین برای تحقق رونق تولید ملی و تحقق شعار سال باید فضای کسب و کار در جامعه اصلاح شود.
فرقانی با بیان اینکه عمده اشتغال کشور مربوط به صنایع کوچک و متوسط است، افزود: دولت برای حفظ اشتغال و پایداری تولید باید به معنای واقعی از این بنگاه ها حمایت کند.
عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران همچنین در پاسخ به این پرسش که وظیفه تولیدکنندگان در حمایت از کالای ایرانی را در چه می دانید، اظهارداشت: تولید کنندگان داخلی در این خصوص وظیفه مهمی دارند و باید با بالا بردن کیفیت ساخت کالاهای تولیدی خود و ارائه تعهدات و ضمانت های فنی لازم زمینه گرایش مردم به سمت خریدهای کالاهای تولید داخل را بیش از پیش فراهم کنند.
فرقانی در ادامه یادآورشد: مردم نیز از خرید کالاهای خارجی مشابه ساخت داخل باید به شدت پرهیز و به سمت مصرف کالاهای ایرانی گرایش پیدا کنند چرا که خرید این کالاها به افزایش تولید و ایجاد اشتغال در جامعه کمک می کند.

نظر شما