شناسهٔ خبر: 25227968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

جانشین مدیر حوزه اصفهان در جمع مدیران مدارس مطرح کرد:

ناراحتی آیت الله العظمی مظاهری از قضایای اخیر حوزه اصفهان

حوزه/ آیت الله العظمی مظاهری از بداخلاقی هایی که اخیرا در بین انگشت شمار حوزویان به وقوع پیوست و فضای حوزه را مشوش و غبارآلود معرفی کرد، ابراز ناراحتی کرده و فرمودند «نباید افرادی اجازه پیدا کنند به همه مسائل حوزه از بی اطلاعی یا غرض ورزی بپردازند و اذهان حوزویان را مشوش کنند».

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، ظهر امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان اصفهان، ضمن ابراز امیدواری برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال 97 اظهار کرد: قبل از اتمام سال گذشته در صدد بودیم که اولین جلسه مدیران حوزه را با حضور آیت الله العظمی مظاهری برگزار کنیم که محقق نشد و جلسه شورای معاونین با حضور آیت الله طباطبایی خدمت ایشان رسیدیم و نکات مهمی را فرمودند که در اختیار دوستان قرار می گیرد.

وی افزود: آیت الله العظمی مظاهری از بداخلاقی هایی که در بین انگشت شمار حوزویان به وقوع پیوست و فضای حوزه را مشوش و غبارآلود معرفی کرد، ابراز ناراحتی کرده و فرمودند «رهبری نیز در گفتگوی با ایشان ابراز ناراحتی کردند»، لذا نباید افرادی اجازه پیدا کنند به همه مسائل حوزه از بی اطلاعی یا غرض ورزی بپردازند و اذهان حوزویان را مشوش کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به شعار سال تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: اگر این شعار محقق شود بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد و ما به همه مسئولین حوزوی اصفهان ابلاغ کرده ایم که تا جایی که ممکن است این برنامه را در دستور کار قرار دهند.

* هجمه علیه حوزه با اهداف خاص

وی در رابطه با استفاده از پیام رسان داخلی افزود: مقام معظم رهبری اخیراً در شورای عالی فضای مجازی گلایه کرده بودند که چرا پیام رسان های خارجی بسته نمی شود، براین اساس  مهلت دادند تا آخر فروردین امسال پیام رسان های داخلی قابلیت لازم را پیدا کند که براین منطق، اقدامات خوبی در این چند روز انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه امروزه با استفاده از پیام رسان ها مطالب کذب و ناصحیح به حوزه نسبت داده می شود و با اهداف خاص توسط برخی افراد خارج از حوزه انجام می شود، افزود: انتظار ما از مدارس علمیه این است که اگر واقعا ابهام یا سؤالی هست، مسئولین مرکز مدیریت را دعوت کنید تا در جمع اساتید و طلاب حضور پیدا کرده و مطالب را پاسخ خواهند داد.

وی افزود: وقتی به گذشته نگاه می کنیم می بینیم حوزه اصفهان نسبت به ده سال پیش تحولات اساسی داشته، هرچند به نقطه مطلوب نرسیدیم، ولی باید کارهای انجام شده را نگاه کرد و به نقاط قوت اهتمام ورزید.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی به طرح برخی مسائل علیه نظام اشاره کرد و با بیان اینکه چهره های برجسته گاهی به خاطر عدم آگاهی و عدم بصیرت لازم و قرار گرفتن عناصر نفوذی پیرامون خود دچار اشتباه محاسباتی شدند، افزود: تعطیلاتی که روز به روز کشور را از پویایی می اندازد، در اماکن محدودی مورد اهتمام قرار می گیرد، ولی در کشور زمینه ای برای تفریحات ناسالم قرار می گیرد، هرچند که اهتمام به اعیاد و سوگواری ها مهم است، اما بهانه برای گمراه معرفی کردن نظام همان چیزی است که دشمن به دنبال آن است.

* شعار «فساد فساد تا ظهور مهدی» ساخته استعمار  است

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: امروز در جهان با همه ایراداتی که داریم هیچ کجا مثل ایران اسلامی وجود ندارد که نام شیعه را بلند آوازه کند و بیش از صد نقطه در جهان مرکز تبیین معارف اهل بیت باشد که همه این زحمات را با گمراه خواندن نادیده گرفته اند و این انصاف نیست.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه گروهی در جنوب عراق به نام سلوکی اعلام موجودیت کرده که شعارش فساد فساد تا ظهور مهدی است، ابراز کرد: این گروه با قتل، سرقت و اعمال منافی عفت در پی اشاعه فحشا و فساد هستند و این انحرافاتی است که به دست استعمار در ممالک اسلامی رقم خورده که هشیاری ما می تواند در ابعاد مختلف موثر واقع شود.

انتهای پیام

نظر شما