شناسهٔ خبر: 25227842 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فدایی: اسناد باشگاه سپیدرود را به قوه قضائیه می‌دهیم تا هواداران بدانند چه خبر است/ مالک باشگاه می‌خواهد نماینده شود

R1015150/P1435/S3,27/CT1

قائم مقام پیشین باشگاه سپیدرود رشت مدعی است که اظهارات مالک باشگاه صحت ندارد.

صاحب‌خبر -

وحید فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اظهارات جواد تن زاده مالک، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره باشگاه سپیدرود مبنی بر انجام هزینه طی 4 ماه به مبلغ 4 میلیارد و هشتصد و هفتاد میلیون و ششصد و چهل هزار تومان اظهار داشت: من اهل مصاحبه کردن نیستم و این نخستین مصاحبه من در طول این مدت است. مسائلی پیش آمد که مجبور به دادن توضیحاتی شدم. مالک باشگاه وعده و وعیدهایی داده که مشخص است این کاره نیست. اعداد و ارقامی که ایشان اشاره می‌کنند، درست نیست و دلیل آن را می‌دانم که در فرصت مناسب خدمت هواداران اعلام می‌کنم.

وی افزود: بیشترین هزینه‌ای که فوقش انجام شده، سه میلیارد و 300 میلیون تومان است. این پول هم مالک باشگاه از جیبش هزینه نکرده و پولش را من به همراه آقای حسین حقدوست عضو هیئت مدیره باشگاه انجام داد‌ه‌ایم. زمانی که مالکیت باشگاه به تن زاده داده شد، قرار بود مالکیت و سهام باشگاه بین من، حقدوست و ایشان تقسیم شود، اما این فرد به دروغ پردازی و تهمت در صفحات مجازی در صدد تخریب ما برآمد و همه چیز را انکار کرد، اما واقعیت ماجرا این نیست. تا امروز پولی که به باشگاه آمده، از طرف من و حقدوست به همراه یک‌سری کمک‌ها از شهرداری، شورای شهر و تبلیغات پست بانک پشت پیراهن بوده که همه توسط روابط و کمک‌های ما صورت گرفته است. حتی آکادمی و دفتر باشگاه توسط ما تهیه شده است.

قائم مقام پیشین باشگاه سپیدرود رشت تصریح کرد: زمانی که تن زاده آمد، قرار شد که سپیدرود را شراکتی بگیریم. ایشان گفتند از فوتبال سر در نمی‌آوردند و دنبال کارهای استاد دانشگاهی و کارهای اقتصادی خودشان هستند و کل کارهای مدیریتی توسط شما صورت بگیرد و خودش هر 6 ماه یکبار به تیم سر بزند. پس از چند هفته دیدیم که ایشان خودش را مالک، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره کرده و برادرش را رئیس خزانه اعلام کرد. این امر با استعفای چند نفر از اعضای هیئت مدیره از جمله گلری، حقدوست و الماسی همراه شد. ایشان مانده بود فقط سرمربی تیم هم بشود! پس از مدتی ایشان درخواست کردند یکی دو میلیارد تومان به او کمک کنیم و این پول را برمی‌گرداند. حتی گفتند زمینی را در میدان گیل رشت در رهن قرار می‌دهد، اما گفتیم وقتی قرار است یکی دو ماه دیگر حل شود، نیازی به این کار نیست. ما بر اساس شخصیتی که تعریف کرده بود، اطمینان کردیم. ما پول درخواستی را نداشتیم، اما توسط دوستانی داشتیم، تماس گرفتیم و قرار شد این پول را تهیه کنیم. همچنین قرار شد سهام باشگاه هم بین سه نفری که اشاره کردم، تقسیم شود، ولی این اتفاق نیفتاد، به طوری که در آخرین درخواست ایشان طلب 500 میلیون تومان کردند که پیامک آن به تاریخ 97/01/12 موجود است.

فدایی خاطرنشان کرد: مالک باشگاه برای بازگرداندن پول در آخر سال 96 حواله خودرویی به قیمت 10 میلیارد تومان به ما نشان داد و اعلام کرد که 30 درصد از طرف ایرانخودرو به جهت فروش برق که ایشان سهام دار آن شرکت است، تخفیف خورده است. هر ماه هم یک میلیارد به عنوان سود حساب ایشان واریز می‌شود، اما این هم به مانند حرف‌هایش دروغ بود. این حواله را به هیئت فوتبال، تربیت بدنی استان و بیات مالک قبلی جهت تسویه حساب نشان دادیم، اما متأسفانه همه سرکار بودیم. او ابتدا گفته بود در اول اسفند به عنوان معاون عمرانی استاندار یا مدیر کل ترابری استان انتخاب می‌شود. حتی در جلسه‌ای که با علی کریمی در هتل آزادی تهران داشتند، این موضوع را عنوان کردند. او گفت که نمی‌خواهد به عنوان مالک ورود کند. این قصه، اول ماجرا بود.

وی خاطرنشان کرد: اولین پولی که واریز کردیم، برای تاریخ 96/10/02 به حساب شخصی این فرد در بانک صادرات بود. این موضوع برای زمانی بود که ایشان هنوز مالکیت باشگاه را نگرفته بود. 5 روز بعد از این تاریخ مالک باشگاه شد. ایشان گفتند برای گرفتن مجوز مالکیت از اداره ورزش و جوانان و هیئت فوتبال باید 400،500 میلیون خرج کند و ما این پول را پرداخت کردیم. مجوز مالکیت هم در تاریخ 96/10/07 صادر شد. به او گفتیم اسناد پولی که برای گرفتن مجوز داده است را، نشان دهد که گفت این اسناد در تهران است و نگران نباشید و فیش‌های واریزی موجود است. ما هم بر اساس شخصیتی که نشان می‌داد و همچنین شخص آقای حقدوست پول را داده بودیم.

قائم مقام پیشین باشگاه سپیدرود رشت ادامه داد: چک‌های آقای بیات مالک قبلی باشگاه بایدبرای تاریخ 96/10/10 پاس می‌شد. ما 480 میلیون تومان به حساب ایشان از طریق یک دوست دیگر نامش محفوظ است، به حساب باشگاه سپیدرود واریز کردیم و چک بازیکنان هم پاس شد. بعد از ظهر همان روز با کریمی در هتل آزادی جلسه داشتیم.  تاریخ 96/10/30 هم باید چک 210 میلیون تومانی کریمی پاس می‌شد. کل مبلغ 40،45، 54 و ... به حساب باشگاه واریز کرده و مجموع این رقم‌ها 300 میلیون تومان شد و اسناد آن موجود است. ما بر اساس قولی که داده بودیم توانستیم یکی دو میلیارد جور کنیم. مالک باشگاه گفت اواخر اسفند پول را برمی‌گرداند. این پول برای سپیدرود هزینه نشده و هیچ سندی موجود نیست.

فدایی افزود: از 300 میلیونی که واریز کرده بودیم، 210 میلیون چک کریمی پاس شد، 90 میلیون بقیه را به عنوان کارت هدیه صادر کردیم. از این مبلغ هم، 75 میلیون برای پاداش بازی برد سپاهان بود. 15 میلیون تومان هم برای شب قبل بازی دادیم. مالک باشگاه گزارش مالی داده و گفته به بازیکنان سکه داده‌ایم، در صورتی که این پول به مبلغ 50 میلیون و هفتصد هزار تومان از حساب شخصی من پرداخته شده است. تن زاده تا اینجا یعنی تا قبل از تاریخ 96/12/27  یک ریال هم به باشگاه نیاورده بود. در این تاریخ هم، 130 میلیون پول شهرداری رشت هم معلوم نیست به چه حسابی واریز شده است. ضمن اینکه هزینه‌هایی بابت کاور ورزشگاه سردار جنگل که توسط برادرش ایشان 23 میلیون برآورد شده بود و آن را از بازار رشت به مبلغ 8 میلیون و پانصد هزار تومان خریداری کردیم، پرداخت نشده است. برای آکادمی هم نزدیک به 12 میلیون تومان لوازم خانگی گرفتیم که این پول هم پرداخت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع پولی که خودمان آوردیم، نزدیک به 2 میلیارد و سیصد میلیون تومان بوده که برنگشته است. مالک باشگاه تا امروز هزار تومان هم خرج نکرده است. هنوز درگیر ماجراها هستیم و متأسفانه ایشان آمدند تا خودشان را مطرح کرده و در آینده با حمایت برخی افراد نماینده شهر یا عضو شهرداری شوند. اینها بخشی از صحبت‌هاست و اگر لازم باشد کلیه اسناد و فایل های صوتی و تصویری از ایشان را تحویل مسئولان قضایی و امنیتی خواهم داد تا هواداران بفهمند در باشگاه  چه خبر است. در هر برنامه تلویزیونی هم جهت توضیح و مناظره با ایشان آماده هستم تا برای هواداران خونگرم سپیدرود مشخص شود چه اتفاقی در 4 ماه گذشته پیش آمده است.

به گزارش تسنیم، مدارک صحت صحبت‌های قائم مقام پیشین باشگاه سپیدرود نزد خبرگزاری محفوظ است.

انتهای پیام/

نظر شما