شناسهٔ خبر: 25227791 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به پایان رسید/ جایزه گمشده نماینده ایرانی

اختتامیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با معرفی برگزیدگان سینماگران داخلی و خارجی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به پایان رسید/ جایزه گمشده نماینده ایرانیبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، با اجرای رامبد جوان و با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، همچنین الیور استون کارگردان آمریکایی، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سیدمحمد مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و نادر طالب زاده، عصر امروز مورخ 6 اردیبهشت ماه، در تالار وحدت برگزار شد.

این مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی کشورمان، قرائت قرآن کریم و با اجرای پرفورمنسی از هنرمندان ایرانی در تالار وحدت آغاز شد.

رضا میرکریمی دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به حضار، گفت: من سه سالی است که به عنوان دبیر به صحنه می آیم و کم صحبت می کنم، امسال هم تلاش می کنم همین کار را انجام بدهم. جشنواره خوب یا بد حاصل دسترنج گروهی دلسوز و خوش فکر بود که به من کمک کردند.

وی درادامه با قدردانی و تشکر از همه مدیران به پاس کمک های فراوان، بیان کرد: هیچ کار بزرکی اتفاق نمی افتد مگر اینکه آدم هایی با ایده های بزرگ پشتش باشند. از همه آن هایی که فیلم فرستادند، سپاسگزارم، همچنین از مهمانان برجسته ای که رونق جشنواره بودند تشکر می کنم.

دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ادامه داد: پیشاپیش به همه برنده ها تبریک می گویم و امیدوارم سال های بعد هم فیلم هایشان را برای ما بفرستند.

میرکریمی در پایان با تشویق کارگردان برجسته آمریکایی الیور استون، افزود: از اساتید و اهالی رسانه، رسانه ملی و حتی کسانی که حاشیه های منفی برای ما نوشتند قدردانی می کنم.

قدردانی وزیر ارشاد از سینماگران ایرانی

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه این مراسم با دعوت رضا کیانیان بازیگر و کارگردان سینمای ایران، به روی صحنه حاضر شد، و ضمن خیر مقدم به حضار و همه کسانی که از راه دور به ایران آمدند، گفت: باید تشکر کنم از همه آنهایی که از راه دور به ایران آمدند، کشوری که کشور شعر بود و هست، و امروز کشور سینماست، کشوری که با تصویر و شعر امروز خودش را به جهان معرفی می کند، همه آنهایی که تلاش کردند و می کنند ایران را با این چهره به جهان نشان بدهند.

وی افزود: در دوره ای که خیلی ها تلاش می کنند از ایران چهره ای دیگر بسازند، هنرمندان ما می کوشند تا ایران را آنچنان که بود و هست و باید باشد،  به جهانیان نشان دهند. من به همه شما عزیزان دست‌مریزاد می‌گویم .

صالحی در پایان یادآور شد: از همه عزیزانی که در این سه سال جشنواره جهانی فیلم فجر دنبال کردند،تا این تصویر پردامنه‌تر و عمیق‌تر شود، به سهم خودم به عنوان یک شهروند ایرانی و که عشقش به ایران است، سپاسگزارم. و باز از شما و همه کسانی که از راه دور برای تماشای ایران زیبای ما آمدید، تشکر می کنم.

اختتامیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، با حواشی چون قدردانی از سینماگران داخلی و خارجی و لوح تقدیر کمشده از نماینده ایرانی برای فیلم «آقای گوزن» همراه بود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم پس از اهدای جوایز، شهرام و حافظ ناظری به  اجرای ویژه موسیقی پرداختند.

بیشتر بخوانید: معرفی اسامی برگزیدگان سی وج ششمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر/ سینمای ایران هفت جایزه را تصاحب کرد

انتهای پیام/

نظر شما