شناسهٔ خبر: 25227788 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اختتامیه جشنواره سی و ششم؛

فیلم مجید مجیدی جایزه محمد امین(ص) را دریافت کرد/جشنواره جهانی فیلم فجر برندگانش را شناخت + عکس

منبع: مهر / منبع: میزان

مراسم اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور مسئولان سینمایی و سینماگران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور سیدعباس صالحی وزیر ارشاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، سینماگران، هنرمندان و جمعی از مهمانان خارجی این جشنواره همچون اولیور استون امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه دقایقی پیش در تالار وحدت آغاز شد.

علی اکبر صفی پور مدیر بنیاد رودکی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و نادر طالب زاده از دیگر حاضران در مراسم هستند. این مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

اجرای این مراسم را رامبد جوان مجری محبوب تلویزیونی بر عهده داشت. شهرام و حافظ ناظری از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر اجرای زنده داشتند.

رامبد جوان در ابتدای این مراسم گفت: چیزی در حدود هفتاد دقیقه در خدمت شما هستیم و تند تند جوایز را می دهیم.

وی افزود: امسال جشنواره بسیار جذاب بوده و طی سه سالی که این جشنواره را دنبال کرده ام به عنوان یک فیلم‌بین کیف کرده ام و احساس کردم جشنواره استانداری است.

رامبد جوان بیان کرد: بخش دارالفنون این جشنواره فوق العاده است چرا که ۱۵۰ دانشجو از کشورهای مختلف در آن حضور دارند. در طول جشنواره مهمان های جشنواره به دانشکده های مختلف می روند و با دانشجویان کشورمان ارتباط برقرار می کنند.

این بازیگر سینمای کشورمان تاکید کرد: دیگر مثل سابق مهمانان را به هتل های بالای شهر نمی برند و در هتل فردوسی اسکان داده می شوند تا در جریان زندگی در میانه شهر ما باشند.

رامبد جوان به شوخی گفت: من زنم را با ۶۵ کیلو به جشنواره تحویل دادم و حالا با ۲۵ کیلو تحویل گرفتم! پس این جشنواره فرصت خوبی برای لاغر شدن است! وی ضمن تشکر از محسن شاه ابراهیمی از رضا میرکریمی دعوت کرد تا به صحنه بیاید.

رضا میرکریمی دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: خیلی به مراسم پایانی جشنواره خوش آمدید. من در این 3 سال که دبیری جشنواره را برعهده دارم برای ارایه گزارش این بالا می آیم و می خواهم بار دیگر از این فرصت استفاده کرده و از همکارانم و مدیرانی که به من کمک کردند تشکر کنم.

وی افزود: هیچ کاری محقق نمی شود مگر با همراهی مدیران و همکاران گروه.

میرکریمی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: جشنواره خوب یا بد آنچه اتفاق افتاد حاصل دسترنج یک تیم دلسوز و خوش فکر بود و می خواهم از همه مدیران خوبی که به من در این اتفاق کمک کردند تشکر کنم. هیچ کار بزرگی اتفاق نمی افتد مگر با وجود یک تیم خوب و من این تیم را داشتم. از همه اهالی سینما برای برگزاری این جشنواره تشکر می کنم. از همه آنهایی که چه فیلمشان قبول شد چه نشد تشکر می کنم .از مهمانان که آنها را برای برگزاری ورک شاپ ها و ... خسته کردیم تشکر می کنم.

دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر خطاب به رسانه ها گفت: از اهالی رسانه و رسانه ملی تشکر می کنم که ما را همراهی کردند. از کسانی که حتی تلاش کردند حاشیه منفی ایجاد کنند تشکر می کنم همین که جشنواره برایشان مهم بوده از آنها سپاسگزارم.

وی افزود: پیشاپیش به همه برنده ها تبریک می گویم و امیدوارم سال های بعد هم فیلم هایشان را برای ما بفرستند. وی در پایان صحبت های کوتاهش از حضار خواست فیلمساز بزرگ اولیور استون را که در سالن حضور دارد تشویق کنند.

پس از آن اهدای جوایز جشنواره جهانی فجر در بخشهای مختلف با اعلام اسامی داوران هر بخش معرفی گردید.

داوران نت‌پک: رامان چاولا، حبیب احمدزاده، آصیف رستم‌اف

جایزه نتپک

فیلم «هندی و هرمز» به کارگردانی عباس امینی از ایران

جایزه بین الادیان

فیلم «گندم» به کارگردانی سمیح کاپلان اوغلو محصول ترکیه، آلمان، فرانسه، سوئد و قطر

جایزه بهترین فیلم اول

فیلم «درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه از ایران

جایزه محمد امین (ص)

مجید مجیدی برای فیلم «آن سوی ابرها» محصول هند

جوایز آسیایی

بهترین فیلم کوتاه: «بچه خور» به کارگردانی محمد کارت محصول ایران

بهترین کارگردان: مریم بحرالعلومی برای فیلم «پاسیو» از ایران

جایزه بهترین فیلم آسیایی: «پدر و پسر» به کارگردانی دونگ دینگ لونگ محصول ویتنام

نظر شما