شناسهٔ خبر: 25227700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اختصاص بودجه ملی به مسجد جامع بندرعباس محرز نشده است

به گزارش ایرنا، اسلام باوقار روز پنجشنبه در یک نشست خبری توضیح داد: بر اساس صورت جلسه ای که توسط تعدادی از مسئولان استان امضا شده، باید 50 میلیارد ریال اعتبار

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، اسلام باوقار روز پنجشنبه در یک نشست خبری توضیح داد: بر اساس صورت جلسه ای که توسط تعدادی از مسئولان استان امضا شده، باید 50 میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی به حساب شهرداری واریز شود تا پس از تصویب اکثریت اعضای شورای شهر بندرعباس، این پول به تکمیل مسجد جامع این شهر اختصاص یابد.
وی افزود: ورودی و خروجی پول در شهرداری باید مشخص باشد و از کمیسیون بودجه خواسته ایم صحت واریز مبلغ یاد شده و اسناد مالی واریزی آن از تهران را بررسی کنند که تاکنون نتیجه این بررسی ها منفی بوده است.
نایب رییس شورای شهر بندرعباس نیز در این نشست اظهار داشت: در یکی از جلساتی که به این موضوع اختصاص داشت، مدیران مالی شهرداری از واریز 20 میلیارد ریال به حساب شهرداری جهت کمک به مسجد جامع خبر دادند اما وقتی از آنها خواسته شد ردیف واریزی این پول را اعلام کنند، هیچ گونه مدرک و مستنداتی به شورای شهر ارائه نشد.

** رسانه ای شدن کمک 50 میلیارد ریالی کار درستی بود
فیصل دانش در ادامه با اشاره به برخی انتقادها نسبت به رسانه ای شدن کمک 50 میلیارد ریالی به مسجد جامع بندرعباس تصریح کرد: پنهان کاری ایجاد شائبه می کند و خبرنگاری که این موضوع را رسانه ای کرده کار درستی انجام داده است.
وی توضیح داد: بارها شاهد بوده ایم که با یک تلنگر رسانه ای، جلوی یک اشتباه بزرگ گرفته شده است.
به گفته نایب رییس شورای شهر بندرعباس: رسانه ای شدن چنین مواردی موجب می شود اعضای شورا متوجه دیدگاه و نظر افکار عمومی شوند که به تصمیم گیری آنها کمک می کند.
وی یادآور شد: اعضای کمیسون بودجه موافق کمک به مسجد جامع هستند اما مخالف اختصاص کمک از بودجه شهرداری هستند و با توجه به اهمیت این مکان فرهنگی و مذهبی، خواستار اختصاص بودجه از منابع ملی به آن هستند.

** استاندار شفاف سازی کند
رییس کمیسیون عمران شورای شهر نیز در ارتباط با اختصاص 50 میلیارد ریال از تهران به شهرداری بندرعباس برای کمک به مسجد جامع گفت: جایگاه معنوی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس محترم و شناخته شده است اما لازم است استاندار هرمزگان در این زمینه برای افکار عمومی شفاف سازی کند.
کیانوش جهانبخش تصریح کرد: انتظار می رود بزرگان استان که توانایی دریافت 50 میلیارد ریال از تهران برای مسجد جامع بندرعباس را دارند، برای دریافت اعتبارات ملی جهت حل سایر مشکلات شهر نیز تلاش کنند.

**از استاندار تشکر می کنیم
یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز درباره موضوع کمک 50 میلیارد ریالی به مسجد جامع بندرعباس گفت: باید از استاندار تشکر کرد که برای دریافت بودجه تکمیل مسجد جامع بندرعباس این مکان فرهنگی تلاش کرد.
پرویز سالاری ادامه داد: مسجدجامع بندرعباس در کنار کاربرد اصلی آن می تواند در بحث پدافند غیرعامل به عنوان محل اسکان موقت مردم مورد استفاده قرار گیرد.
این عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: برخی رسانه ها درباره این موضوع شتاب زده عمل کردند و شورای شهر هم با سعه صدر برخورد کرد در حالی که می توانست از ابزار قانونی استفاده کند.
پس از موضوع کمک 50 میلیارد ریالی که بیشترین زمان نشست خبری دو ساعت و نیمه شورا را به خود اختصاص داد، خبرنگاران به سراغ دیگر موضوعات شهری رفتند و پرسش هایی درباره موش های ساحل بندرعباس، افزایش کرایه وسایل حمل و نقل عمومی، خورهای غیربهداشتی و ورود فاضلاب به دریا مطرح کردند.

** افزایش کرایه غیرقانونی است
فاطمه جراره یکی از اعضای شورا گفت: شورای شهر هیچ مصوبه ای برای افزایش کرایه ها نداشته و چنانچه اقدام خودسرانه ای در این زمینه صورت گرفته باید بررسی و برخورد شود.
مجید عسکری زاده نیز با تایید انتقاد خبرنگاران گفت:خورهای شهر بندرعباس به محلی برای تجمع موش ها و حشرات موذی تبدیل شده و باید تبدیل به مکان گردشگری شود و قایق های تفریحی در آنها رفت و آمد کنند.
فرزانه آرامش رییس کمیسیون خدمات شهری شورای بندرعباس نیز از برنامه ریزی برای مسدود کردن ساحل سورو بر روی رفت و آمد خودروها خبر داد.
وی هم چنین با اشاره به موضوع مسجد جامع خاطرنشان کرد: نگاه عمومی شورا در این زمینه حمایتی است و این مسجد می تواند به نماد بندرعباس تبدیل شود تا مسافران هوایی هنگام عبور از آسمان این شهر ، مناره های مسجد جامع را به عنوان نماد شهر ببینند.

** عوارض صنایع آلاینده محاسبه می شود
جواد بلارک دیگر عضو شورا نیز در پاسخ به سئوالی درباره گرفتن عوارض آلودگی از صنایع آلاینده غرب بندرعباس گفت: مقرر شده محیط زیست میزان آلایندگی هر یک از واحدهای صنعتی را بررسی کند تا عوارض آلایندگی آن ها محاسبه شود.
آبتین امیری نیز به عنوان یکی دیگر از اعضای شورا نیز دلیل اصلی زیاد شدن موش ها در ساحل بندرعباس را آلودگی محیط بر اثر ورود فاضلاب به دریا دانست.
2094/7408
انتهای پیام

نظر شما