شناسهٔ خبر: 25227684 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

چرا ایلان ماسک در مورد جلسات کاری سختگیر است

بنفشه نیک‌بخت / entrepreneur

صاحب‌خبر -

جلسات کاری بخش اصلی هر کسب‌وکاری را تشکیل می‌دهند و نمی‌توان از برگزاری آن‌ها اجتناب کرد. اغلب تصمیم‌های مهم در این جلسات گرفته می‌شوند و هر کارمندی که ایده یا راه حل جدیدی داشته باشد می‌تواند آن را در طول جلسه بیان کند. اما همان‌طور که می‌دانید همیشه در بخشی از جلسات به مسائل حاشیه‌ای پرداخته می‌شود و مدیرانی که سرشان واقعا شلوغ باشد ترجیح می‌دهند به جای حضور در این جلسات استفاده بهتری از زمان خود داشته باشند. ایلان ماسک (Elon Musk) نیز یکی از کارآفرینان و رهبرانی است که این روزها سرش بسیار شلوغ است. گفته شده است او برخی شب‌ها روی زمین شرکت می‌خوابد و حتی به حمام هم نمی‌رود تا روند تولید محصول Model 3 شرکت تسلا عقب نیفتد.

Elon Musk

ایلان ماسک اخیرا ایمیلی را مبنی بر پایان دادن به نگرانی‌های روند تولید برند خود ارسال کرده است. در این ایمیل که در سایت Electrek به چاپ رسیده ماسک نکاتی را در رابطه با افزایش بهره‌وری بیان کرده که مهم‌ترین آن‌ها این است: «هیچ جلسه‌ای برگزار نخواهد شد. اگر می‌توانید مشکلی را حل کنید، حل کنید. جلسات بیش از اندازه باعث افت شرکت‌های بزرگ می‌شوند و با گذر زمان نیز بدتر می‌شوند. لطفا تمامی جلسات را کنسل کنید مگر اینکه مطمئن باشید برگزاری آن برای تمام افراد شرکت کننده مفید خواهد بود. در چنین شرایطی نیز سعی کنید تا جای ممکن جلسات را کوتاه برگزار کنید.» او همچنین به کارمندان خود تأکید کرد از برگزاری جلسات متعدد اجتناب کنند مگر اینکه موردی نیاز به بررسی فوری داشته باشد؛ که در این صورت نیز بعد از حل شدن مشکل باید جلسات مربوط به آن نیز کنار گذاشته شود.

ایلان ماسک همچنین در ادامه‌ی نکات خود گفت: «زمانی که احساس کردید جلسه هیچ ارزشی برایتان ندارد، از اتاق خارج شوید یا اگر جلسه‌ی تلفنی دارید آن را قطع کنید. اینکه جلسه‌ی بی‌ارزشی را ترک کنید به هیچ عنوان بی‌ادبی نیست. بی‌ادبی این است که با برگزاری چنین جلسه‌ای بخواهید زمان با ارزش کسی را هدر دهید.»

Elon Musk

ظاهرا این قانون تنها از طرف ایلان ماسک رعایت نمی‌شود و افراد دیگری مانند رئیس جمهور آمریکا نیز معتقدند جلسات باید برای همه مفید باشد. دونالد ترامپ اخیرا در رابطه با جلسه‌ای که با رهبر کره‌ی شمالی خواهد داشت گفته است: «اگر احساس کنم جلسه مثمر ثمر واقع نمی‌شود، با تمام احترام آن را ترک می‌کنم.»

ماسک همچنین خاطر نشان کرده که اگر مدیری به دلیل ضعف برقراری ارتباط نتواند دستورات لازم را به کارمندان مسئول حل وظیفه منتقل کند، از سمت خود برکنار خواهد شد. او در رابطه با این موضوع گفته است: «به طور کلی سعی کنید همیشه از عقلتان راهنمایی بگیرید. اگر می‌بینید قانون شرکت در شرایط خاصی مسخره به نظر می‌رسد، شک نکنید که قوانین می‌توانند تغییر کنند.»

برچسب‌ها:

نظر شما