شناسهٔ خبر: 25227539 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشهد| معاون رئیس جمهور: وضعیت ذخیره گندم مطلوب است و امکان صادرات وجود دارد

R41347/P1357/S6,1188/CT11

معاون رئیس جمهور با اشاره به وضعیت مناسب ذخیره گندم در کشور از ظرفیت لازم برای صادرات این محصول خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا نوبخت عصر امروز در همایش روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در مشهد اظهار داشت: ایران اسلامی الگوی خود را با تکیه بر قرآن کریم ارائه داده و علت اندیشه متفاوت ایران اسلامی در این زمینه نیز همین مورد است این در حالی است که در همین برهه زمانی شرق و غرب دو الگوی خود یعنی سوسیالیسم و لیبرالیسم را ارائه داده بودند.

معاون رئیس جمهور گفت: تفکر اسلامی با این محوریت، لیبرالیسم و سرمایه‌داری غرب را کنار زد و همین مسئله سبب شد تا قدرت‌های غربی و شرقی برای مخدوش کردن هویت اسلامی با تمام قوا پای کار بیایند.

نوبخت با اشاره به اینکه داعش و اندیشه تکفیری محصول این تلاش برای مخدوش کردن چهره اسلام بودند ادامه داد: با این وجود، نظام اسلامی در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده و همین ایستادگی بزرگترین دستاوردی است که نصیب انقلاب اسلامی شده است. داعش و اندیشه تکفیری به اذعان سران غربی، تفکری است که برای مخدوش کردن چهره اسلام ایجاد شده و خود کشورهای استکباری به اینکه در ساخت آن نقش داشته‌اند اعتراف دارند.

وی با بیان اینکه البته در مسیر مقابله با استکبار شهدای زیادی مانند رجایی، باهنر و شهید بهشتی را داده‌ایم تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی به مرز 40 سالگی رسیده و تمامی آن مقاومت‌ها همچنان باقی است و بر میزان آن نیز افزوده شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام هدفگذاری استکبار جهانی این بوده و هست که اسلام را از میان ببرد تاکید کرد: با همین هدف جنگ تحمیلی را راه‌ انداختند اما نتیجه‌ای عاید آنها نشد.

نوبخت ادامه داد: امروز دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی برای ما استقلال و آزادی است و این همان نکته‌ای است که کشورهای غربی نمی‌توانند آن را بپذیرند. امروز به برکت انقلاب اسلامی نرخ باسوادی به بیش از 68 درصد رسیده و در شهرها این رقم به 90 درصد نیز رسیده و یا اینکه امید به زندگی به بیش از 75 سال رسیده در حالی که قبل از انقلاب اسلامی خیلی کمتر از این رقم بود.

وی با بیان اینکه امروز هیچکدام از اهداف استکباری محقق نشده و ایران اسلامی از نظر اجتماعی و سیاسی به پیش می‌رود تصریح کرد: آنها از نظر سیاسی حتی به دنبال این بوده و هستند که جایی در جغرافیا نداشته باشیم اما به این هدف نیز نرسیدند.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به وضعیت ذخایر فعلی محصولات اساسی در کشور به وضعیت گندم اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای مدت بیش از 6 ماه دارای ذخیره گندم هستیم و حتی ظرفیت مناسبی برای صادرات گندم نیز داریم.

نوبخت با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در زمینه‌هایی مانند بهداشت و یا راه‌سازی افزود: آمار مرگ و میر نوزادان و کودکان زیر پنج سال نسبت به قبل از انقلاب به شدت کاهش یافته است و از نظر شاخص‌های بهداشتی به درجات ثابتی رسیده‌ایم و از حیث توسعه انسانی نیز شاخص‌های مناسبی را در اختیار داریم و از نظر توزیع درآمدها نیز وضعیت ایران به مراتب از کشورهایی مانند آمریکا و روسیه و چین بهتر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی این است که با وجود اینکه درآمدهای نفتی به نصف رسیده این موفقیت‌ها حاصل شده است تصریح کرد: حدود چهار میلیون نفر در نظام دانشگاهی ما در حال تحصیل هستند و اینها بخشی از موفقیت‌هایی است که به برکت نظام جمهوری اسلامی حاصل شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما