شناسهٔ خبر: 25227502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استفاده از ارقام دیرگل ده راه مقابله با سرمازدگی باغ ها است

به گزارش ایرنا ، محمد علی طهماسبی روز پنجشنبه در بازدید از باغ های خسارت دیده اردبیل افزود: سرمای اواخر فروردین خسارت های قابل ملاحظه ای را در 17 استان کشور

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا ، محمد علی طهماسبی روز پنجشنبه در بازدید از باغ های خسارت دیده اردبیل افزود: سرمای اواخر فروردین خسارت های قابل ملاحظه ای را در 17 استان کشور وارد کرد که اردبیل نیز جزو آنهاست و این خسارت در محصولات سردرختی بیشتر مشهود است.
او اظهار کرد: اردبیل ، زنجان ، قزوین و بخشی از استان تهران ، بخشی از استان قم و آذربایجان شرقی دچار خسارت بیشتری ناشی از سرما شدند و محصولات گردو ، سیب ، زرد آلو ، آلبالو ، گیلاس و آلو در برخی از مناطق به میزان 100 درصد خسارت دیدند.
وی همچنین گفت: اقدامات ارزشمندی در زمینه مقابله با سرما در باغ ها توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام شده که توزیع و گسترش ارقام چندلر در درختان گردو است که دیر گل بوده و پس از سپری شدن سرمای دیر رس بهاره فعالیت های رویشی خود را آغاز می کند.
وی افزود: کشاورزان باید برای مقابله با سرما و دیگر شرایط نامساعد محیطی از آخرین تکنولوژی و فناوری های لازم استفاده کنند و دراین رابطه دستگاههای مولد باد هیترهای باغی و دستگاههای تولید مه به صورت ارزان قیمت آن هم با استفاده از تسهیلات باغی در اختیار باغداران قرار می گیرد. به گزارش ایرنا ، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در سفر خود به استان اردبیل از باغ های شهرستان های کوثر ، مشگین شهر و نمین بازدید می کند.
اردبیل جزو 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات زیادی بر جای می گذارد.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 41 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش از 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
6018/6016
انتهای پیام

نظر شما