شناسهٔ خبر: 25227437 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

شناسایی ۴۰ هزار واحد صنعتی برای توسعه کارآفرینی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران از شناسایی ۴۰ هزار واحد صنعتی با برش استانی برای طرح توسعه کارآفرینی خبر دادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فرشاد مقیمی - معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در برنامه 18 و 30 دقیقه شبکه خبر، آموزش را یکی از مهمترین اقدامات در جهت اشتغالزایی دانست و گفت: دانش آموخته وقتی وارد بازار کار می شود باید مهارت لازم و اولیه را داشته باشد. طرح کارورزی در این راستا کمک می کند.
مقیمی با بیان اینکه طرح کارورزی از سال گذشته آغاز شده است، افزود: دانش‌آموختگان دانشگاهی پس از طی دوره‌های آکادمیک، نیازمند کسب مهارت‌های شغلی هستند تا بتوانند وارد فضای کسب و کار شوند.
وی گفت: «کارورزی» امکان و فرصتی برای آشنایی دانش آموخته با محیط کار است که باعث افزایش قابلیت‌های فرد برای اشتغال و مهارت می شود.
مقیمی گفت: با این طرح فرصتی فراهم می‌شود تا صاحبان مشاغل، مهارت‌های حرفه‌ای مرتبط با شغل را در فضایی آموزشی به کارورز انتقال دهند.
مقیمی با تاکید بر حمایت از کالا و تولید داخلی گفت: با طرح توسعه کارآفرینی از تولید هم حمایت می شود.
فرشاد مقیمی افزود: سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 واحد صنعتی به بهره برداری رسید که این واحد ها به نیروی کارآمد و فعال نیاز دارند.
مقیمی گفت: اجرای طرح اشتغالزایی در قالب تعاون روستایی، کارورزی و طرح تکاپو باید مورد توجه قرار بگیرد.
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به روند ثبت نام برای گرفتن تسهیلات گفت: هدف ما این است که این تسهیلات به تولید تزریق شود و برای این منظور باید نظارت قوی باشد تا این تسهیلات منحرف نشود.
مقیمی گفت: هدف این است که با این تسهیلات واحدهای تولیدی بتوانند افزایش تولید داشته باشند یا واحدهایی که خط تولید آنها متوقف شده، تولید خود را از سر بگیرند. 
 

نظر شما