شناسهٔ خبر: 25227082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

پردیس بین الملل دانشگاه امسال افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پردیس بین الملل دانشگاه با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت است که در سال جاری افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، عصر امروز (6 اردیبهشت) در مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ زنی 30 پروژه بهداشتی و درمانی استان گفت: سال گذشته 15 خانه بهداشت و 3 مرکز جامع خدمات سلامت با 6.5 میلیارد تومان اعتبار احداث شد و کار ساخت 8 مرکز جامع سلامت نیز با 10 میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

 

وی با اشاره به پروژه سلامتکده طب سنتی استان هم گفت: با افتتاح این سلامتکده تحصیل کردگان طب سنتی می توانند در این مرکز به مردم خدمات رسانی کنند. این پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشار به کلنگ زنی پردیس خودگران دانشگاه علوم پزشکی گلستان در اواخر سال گذشته، افزود: این دانشکده دارای 600 دانشجو بوده که 60 آنان خارجی هستند. این پروژه نیز با 16 میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت است که در سال جاری افتتاح می شود.

 

وی در خصوص اورژانس بیمارستان 5 آذر گرگان، بیان کرد: این پروژه از سال گذشته آغاز شده و با 50 میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت است. اورژانس جدید این بیمارستان که 140 تختخوابی است در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 12.5 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است. این پروژه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: المان یادبود شهدای گمنام در حوزه دانشگاه فلسفی قرار دارد که سال ها شرایط خوبی نداشت با اقدامات انجام شده امیدواریم در یکی دو ماه آینده تکمیل شود.

 

وی با اشاره به برخی از پروژه هایی که در هفته سلامت امسال افتتاح شد، افزود: در این هفته شاهد افتتاح آزمایشگاه ازدواجی خان ببین، کلینیک بیمارستان رسول اکرم ( صل الله و علیه و آله وسلم) کلاله، راه اندازی پایگاه عرضه منابع الکترونیک دانشگاه، راه اندازی واحد ام سی ام سی مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، راه اندازی آندوسکوپی و کلونوسکوپی و کلینیک تخصصی دزیانی و مرکز خدمات جامع سلامت 2 مراوه تپه بودیم.

 

فاضل گفت: همچنین پایگاه اورژانس 115 کله پست گمیشان، مرکز بهداشت گرگان، مرکز جامع سلامت شهری شماره 4 گرگان، مرکز جامع سلامت تاتارعلیا، اورژانس 115 در گنبدکاووس، پایگاه سلامت شهری کلاله و گنبدکاووس و مراکز سلامت عطاآباد، پیرواش و خان ببین امروز به صورت متمرکز کلنگ زنی می شود.

 

نظر شما