شناسهٔ خبر: 25227037 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

یک عکس، یک متن

روستای زیبای 800 ساله

گرویر از دهکده‌های قرون وسطاست که در منطقه کانتون فریبورگ سوئیس واقع شده‌است. مسافران زیادی برای دیدن این دهکده که از مقاصد گردشگری مهم در دره بالایی رودخانه سان است به این منطقه می‌آیند. پنیر‌های نرم و خوشمزه این روستا بسیار معروف است و مردم معمولا برای پخت غذا‌های مخصوص از آن استفاده می‌کنند. برای رفتن به قلعه زیبای این روستا که در قرن 13 ساخته شده باید خیابانی عریض و سنگفرش را طی کرد. از آن بالا به غیر از دیدن قلعه، چشم‌انداز کوه‌های آلپ اطراف هم تماشایی است.

صاحب‌خبر -

مرگ تنهاترین خرس جهان

تنها خرس قطبی جهان که در مناطق استوایی متولد شده و زندگی کرده بود به علت بیماریهای مربوط به کهولت سن در سنگاپور مرد.

به گزارش ایسنا، «اینوکا» تنها خرس قطبی گرمسیری جهان در باغ وحش سنگاپور متولد شد و در حالی که بیش از یک دهه بیشتر از همنوعانش در حیاتوحش زندگی کرده بود در 27 سالگی به دلیل کهولت سن مرد.

حضور اینوکا در باغ وحش سنگاپور به عنوان یک خرس قطبی همواره دغدغه و موضوع مورد بحث فعالان محیط زیست و فعالان حقوق حیوانات بوده است.

سنگاپور به عنوان کشوری که یک درجه بالاتر از خط استوا قرار دارد، مکان مناسبی برای زندگی گونههای حیوانی سردسیر و خزدار نیست و به همین دلیل اینوکا که در سال 1990 میلادی در باغ وحش این کشور متولد شد در یک محفظه تحت کنترل آب و هوایی منجمد زندگی میکرد. فعالان محیط زیست و حقوق حیوانات علیه حضور خرسهای قطبی در باغ وحش معروف سنگاپور بسیار مبارزه کردند و پس از بحثهای زیاد بر سر رفاه حیوانات، این باغ وحش سرانجام در سال 2006 اعلام کرد پس از اینوکا هیچ خرس قطبی دیگری را به باغ وحش نخواهد آورد.

ترامپ، رئیسجمهور فرانسه را مسخره کرد

در زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی که ترامپ و مکرون، سران کشورهای آمریکا و فرانسه در آن حضور داشتند، ترامپ مقابل دوربینها به حرکت غیرمنتظرهای دست زد.

به گزارش فردانیوز، ترامپ ناگهان هنگام سخنرانی دست به سمت کت مکرون برد و شورهای را از روی آن برداشت و پس از تمیز کردن کت همتای فرانسوی خود به وی گفت: بودن شما اینجا یک افتخار بزرگ است، در واقع ما روابط خاصی با هم داریم، من این شوره سر را از روی کت تو بر میدارم، چون ما باید بیایراد و اشکال باشیم.

اخطار پلیس نامحسوس به اردک

پلیس سوئیس با استفاده از دوربینهای کنترل سرعت یک موجود قانونشکن را ردیابی کرد، اما پس از بررسی عکسهای ثبت شده از دوربین، آنها متوجه شدند که موجود خاطی یک اردک است.

به گزارش ایسنا، دوربینهای پلیس در یکی از جادههای روستایی در نزدیکی شهر برن اخطاری را مبنی بر حرکت بیش از سرعت مجاز ثبت کردند. پلیس برای شناسایی فرد قانونشکن دست بهکار شد، اما در انتها متوجه شد این تخلف را اردکی که با سرعت بیش از 30 کیلومتر بر ساعت پرواز میکرده، انجام داده است. اگر به جای اردک یک خودرو بود، راننده جریمه شده و گواهینامه رانندگیاش برای یک ماه ضبط میشد. به گزارش یورونیوز، عکس این پرنده در صفحه فیسبوک انجمن کونیز منتشر و صدها بار به اشتراک گذاشته شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما