شناسهٔ خبر: 25226655 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آماده تولید انبوه واکسن آنفلوانزای پرندگان در کشور هستیم

مدیرعامل یک موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی،‌ با انتقاد از واردات واکسن از خارج کشور با وجود تولید داخلی آن، از آمادگی این موسسه برای تولید انبوه واکسن آنفلوانزای پرندگان در صورت حمایت دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت تحقیقات و تولید مواد بیولوژیک پسوک به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت : با توجه به افزایش بیماری آنفولانزای پرندگان،‌ آماده ایم تا واکسن مقابله با این بیماری را به تولید انبوه برسانیم.

مصطفی زندیه با اشاره به تولید واکسن آنفولانزای مرغی و همچنین واکسن نیوکاسل برای مقابله با این بیماری در داخل کشور، تاکید کرد: درحال حاضر این واکسن توسط تولید کنندگان داخلی در کشور ساخته شده است و در صورت حمایت دولت برای ایجاد زیرساخت مورد نیاز،‌ قادر خواهیم بود تا در مدت زمان کوتاهی نسبت به انبوه سازی این واکسن ها،‌ اقدام کنیم.

وی با اشاره به شعار امسال مبنی بر لزوم حمایت از کالاها و تولیدات ایرانی تاکید کرد:‌ متاسفانه در حال حاضر این واکسن به صورت گسترده از خارج از کشور وارد می شود که با توجه به عدم انطباق با شرایط محیطی ایران ، تاثیر جدی در مهار بیماری آنفلولانزای پرندگان نداشته است .

وی افزود : در حال حاضر در این موسسه،‌ واکسن آنفولانزای مرغی و نیوکاسل با توجه به شرایط محیطی کشور،‌ توسط متخصصان ایرانی ، تولید شده است که در صورت حمایت وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی،‌ این تولید افزایش خواهد یافت .

نظر شما