شناسهٔ خبر: 25226434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

کیفیت و قیمت مناسب؛ اثر بخش ترین تبلیغ حمایت از کالای ایرانی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: کیفیت و قیمت مناسب؛ اثر بخش ترین تبلیغ حمایت از کالای ایرانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فرهاد دلق پوش عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آحاد مردم در جهت حمایت از کالای ایرانی تکلیف ملی و شرعی دارند، افزود: تکلیف ما به عنوان متولیان عرصه تولید و تجارت برای تحقق شعار سال، مضاعف است.

وی گفت: برای جذب سهم بیشتر محصولات داخلی در بازار کشور بایستی قبل از هر چیزی برای کیفیت و ارتقاء روز افزون آن متناسب با ذائقه و نیاز مصرف کنندگان تمهیدات ویژه ای اتخاذ شود .

وی با بیان اینکه کیفیت می تواند در کنار کاهش قیمت تمام شده کالا عامل مهمی برای رقابت در کسب سهم بازار باشد، اضافه کرد: تولید کنندگان و صنعتگران باید توجه جدی برای تصرف بازار داشته باشند و با فرهنگ سازی بیشتر نیز کالای ایرانی هویت بیشتری خواهد یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تغییرات اساسی در بسته بندی محصولات و اصول بازار یابی و خدمات پس از فروش، اعتماد سازی بیش از پیش و تبلیغات فزاینده در فضای مجازی و رسانه های پر نفوذ و همزمان اعتلای کیفیت را از اهم اقداماتی دانست که می تواند در جذب سهم بیشتر تولیدات داخلی در بازار تاثیر گذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید با نگاه و رویکرد جهانی تولید کنیم تا بتوانیم در کسب بازار داخلی سهم ویژه ای داشته و با رصد بازار خارجی در حوزه صادرات هم توفیق داشته باشیم.

وی فرهنگ سازی در جهت ایجاد فضای عمومی برای مصرف کالای داخلی را نیز از موارد اثر بخش در حمایت از تولید داخلی ذکر و بیان کرد: برای افزایش رقابت بین تولید کنندگان داخلی یکی از ضرورت های اصلی، ایجاد فرهنگ استفاده از کالای ایرانی است که لازمه آن توجه مسئولان و تولیدکنندگان به این اصل است.

دلق پوش همچنین برخورد قاطع با قاچاق کالا را برای ثبات بازار داخلی مهم ارزیابی و تصریح کرد: ترویج مصرف کالای داخلی مهمترین ساز و کار در مبارزه قاطع با قاچاق کالا است که تلاش همگانی مسئولان امر را می طلبد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان کنترل واردات و افزایش مشوق های صادراتی در راستای استفاده از کالای ایرانی و جهت حمایت از تولید کشور دانست و گفت: این موضوع نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصادی باید در حوزه تولید و تجارت لحاظ شود.

وی تاکید کرد: اقتصاد کشور با توسعه استفاده از کالای داخلی، احیاء و پویا می شود و قطعا بدنبال مصرف کالای داخلی، اشتغال و سرمایه گذاری نیز افزایش پیدا می کند.

دلق پوش تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال 97 و عنایت مقام معظم رهبری به بخش تولید داخلی شایسته است صنعتگران ، تولید کنندگان و معدنکاران از فرصت های ایجاد شده نهایت بهره را ببرند و استراتژی نفوذ در بازار داخلی را به نحو علمی و حرفه ای دنبال کنند.

وی گفت: تداوم برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید و کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی، تشکیل شورای عالی معادن برای نخستین بار در استان جهت تسریع در روند واگذاری و بهره برداری مواد معدنی در پروژه های عمرانی استان و ایجاد تیم ویژه برای توانمندسازی صادراتی در قالب ایجاد شرکت مدیریت صادرات با توجه به ظرفیت های مرزی استان از جمله برنامه های استان در حمایت از تولید در سالجاری است.

دو هزار و  600 واحد تولیدی با 35 شهرک و ناحیه صنعتی و یک شهر صنعتی در استان وجود دارد که براساس مجوزهای تاسیس و پروانه های بهره برداری برای 83 هزار نفر اشتغالزایی کرده است .

 

 

نظر شما