شناسهٔ خبر: 25226267 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

پنتاگون افتادن موشک‌های آمریکا در سوریه به دست روسیه را رد کرد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت این کشور نمی‌تواند دستیابی روسیه به موشک‌هایی که در حمله به سوریه به استفاده شدند را تایید کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اریک پاهون، سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز چهارشنبه به این خبرگزاری گفت این وزارتخانه تاکنون هیچ سند قابل اثباتی برای تایید گفته روسیه درباره در اختیار گرفتن چند موشک کروز تاماهاک آمریکا، که در حمله به سوریه مورد استفاده قرار گرفتند- را مشاهده نکرده است.

پاهون در این باره گفت: به غیر از اظهارات بیان شده از سوی رسانه های دولتی روسیه، ما هنوز هیچ سند قابل اثباتی را درباره این ادعا که موشک های سالم تاماهاک در اختیار روسیه است، مشاهده نکردیم. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: اگر چنین ادعاهای صحت داشته باشد، ما قطعا باید تا حالا سندی در این باره مشاهده می کردیم.

پاهون در ادامه مدعی شد روسیه با استفاده از یک کمپین اطلاعاتی، به دنبال انحراف توجهات از همدستی آنها در حمایت از دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و اقدامات این دولت علیه مردم در مناطق غربی این کشور است. اگر ادعاهای روسیه صحت داشته باشد، ما قطعا تاکنون باید سندی در این خصوص ملاحظه می کردیم و این ادعاها سازگار با عملکرد معمول دستگاه تبلیغاتی روسیه است.

اوایل روز چهارشنبه سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، اعلام کرد متخصصان این کشور در حال بررسی موشک های هستند که از تهاجم نظامی کشورهای غربی به سرگردگی آمریکا به سوریه بدست آمده است.

او همچنین مدعی شد: روسیه زمان خود را با تجزیه و تحلیل حملات آمریکا و متحدانش در اواسط ماه آوریل به سوریه هدر می دهد.

در 14 آوریل آمریکا، فرانسه و انگلیس در تهاجمی به سوریه، چندین نقطه را در این کشور به بهانه وقوع حملات  شمیمایی ادعایی در شهر دوما هدف حمله دادند. آمریکا و متحدانش دولت سوریه را متهم به انجام حملات شیمیایی در این شهر کردند. دولت سوریه و روسیه تمامی اتهامات مطرح شده از سوی غرب را رد کردند و تهاجم نظامی غرب به این کشور را به عنوان نقض آشکار قوانین بین المللی محکوم کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما