شناسهٔ خبر: 25225983 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پایان فرصت کوچ به پیام‌رسان‌های داخلی/برخی کانال‌ها همچنان فعال هستند

تعدادی از کانال‌های دولتی علی‌رغم بخشنامه دولت مبنی بر خروج از تلگرام همچنان به فعالیت خود در این پیام‌رسان ادامه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛۲۹ فروردین ماه سال جاری اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پس از  انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود مبنی بر توقف فعالیتش در تلگرام،  بخشنامه‌ای  را به دستگاه‌های دولتی، قوای سه‌گانه و نهادهای عمومی غیردولتی  ابلاغ کرد و به آنها مهلت داد ظرف یک هفته هرگونه فعالیت و ارایه خدمات خود را از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی انجام دهند و بسترهای لازم در این زمینه را فراهم کنند.

در همین راستا مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات ریاست جمهوری با انتشار بخشنامه‌ای استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در تمامی نهاد‌ها و موسسات دولتی و عمومی غیردولتی را ممنوع اعلام کرد.

در متن این بخشنامه آمده است: در متن بخشنامه رضا جواهری، آمده است: « به استناد بند ۷ مصوبه شورای عالی فضای مجازی با موضوع سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی،می بایست کلیه نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی هرگونه تبلیغات خود در محیط پیام رسان های اجتماعی را صرفا از طریق پیام رسان های اجتماعی داخلی که به صورت رسمی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می شود انجام دهند. بدیهی است هرگونه استفاده از پیام رسان های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری کماکان ممنوع است.»

پس از ابلاغ این بخشنامه ارگان‌هاى دولتى، عمومى و خصوصى شروع به تعطیلى کانال‌هاى خود در تلگرام کردند و با پیامى از ادامه فعالیت خود در پیام رسانهاى داخلی خبر دادند. حالا پس از اتمام  مهلت یک هفته ای برای توقف فعالیت نهاد‌های دولتی و عمومی در پیام‌رسان تلگرام، برخی از کانال‌ها همچنان به فعالیت خود در این پیام رسان ادامه مى‌دهند که انتظار می‌رود دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی نسبت به پیگیری ادامه فعالیت آنها اقدام کند.


انتهای پیام/

نظر شما