شناسهٔ خبر: 25225371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد

قرار گرفتن دانشگاه آزاد در طراز انقلاب اسلامی با اجرای منویات رهبری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید برنامه‌ریزی‌ داشته باشیم که بر اساس آن بتوانیم از سطحی‌نگری‌ها فاصله گرفته و منویات مقام معظم رهبری را در راستای برگرداندن دانشگاه آزاد به ریل انقلاب و در طراز انقلاب اسلامی محقق کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرهاد رهبر ظهر امروز در چهلمین همایش سراسری مسئولان و معاونان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مجموعه فرهنگی و آموزشی امامت مشهد با بیان اینکه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نیمه دوم دهه سوم عمر خود را طی می‌کند گفت: تقریبا بیش از 25 سال خدمتگزاری کرده و در اهدافی مانند توسعه آگاهی‌ها و علایق اسلامی دانشگاهیان موفق بوده است. 

وی با بیان اینکه تاسیس دفاتر نمایندگی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان‌ها نیز به‌تصویب رسیده است، افزود: امیدوارم بتوانیم کار مشترکی را با هم شروع کنیم و دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گسترش پیدا کند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاثیرات دانشگاه بر دانشجویان جدیدالورود، خاطرنشان کرد: کیفیت این گروه از دانشجویان به‌عنوان ورودی‌های ما به لحاظ معرفت دینی به‌مراتب بیش از خروجی‌های ما است و این به معنای کم‌کاری ماست که البته دانشگاه‌های دولتی هم وضعیت خوبی در این بخش ندارند. 

رهبر تصریح کرد: جشن ورودی دانشجویان جدیدالورود را با جشن فارغ‌التحصیلی آنان مقایسه کنید، اگر تغییر و تحول مثبتی در دانشجویان اتفاق افتاده، یعنی ما کار خود را به‌درستی انجام داده‌ایم. 
 
وی اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی‌ داشته باشیم که بر اساس آن بتوانیم از سطحی‌نگری‌ها فاصله گرفته و منویات مقام معظم رهبری را در راستای برگرداندن دانشگاه آزاد اسلامی به ریل انقلاب و در طراز انقلاب اسلامی محقق کنیم، به‌طوری که هرچه از این دانشگاه تراوش شود، به طور خالص عطر اسلام داشته باشد. 

رهبر با تاکید بر تحقق این هدف در صورت وجود عزمی عمومی، افزود: درصدد هستیم در ترکیب مدرسین هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، جوان‌گرایی را عملی کنیم، بنابراین تصمیم بر این شد که عذر اعضای هیات علمی نیمه‌وقت یا تمام‌وقت سایر دانشگاه‌ها و آنان که سنشان از عددی بزرگ‌تر است را بخواهیم. 

وی اضافه کرد: از قدم‌هایی که دانشگاه برداشته، ایراد حقوقی و عمومی نمی‌شد گرفت، اما فردی الم‌شنگه به پا کرد که در افکار عمومی محکوم شد‌ و این فرد که عضو هیات علمی دانشگاه تهران است، به گفته دانشجویان در طول 16 هفته، فقط 3 جلسه سر کلاس می‌آمد که در همان مدت هم، هر اراجیفی که دلش می‌خواست، می‌گفت. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه در کلاس کارشناسی، هر مطلبی به‌ بهانه آزادی مطرح شود، ولنگاری است نه آزادی، اگر آزادی می‌خواهند، کرسی‌های آزاداندیشی وجود دارد که در آن کسی هم‌سطح خود آن شخص در مقابلش قرار گیرد، نه دانشجویانی که ذهنشان خالی است. 

رهبر با اشاره به ضرورت به‌روز شدن مطالب دروس عمومی خطاب به مسئولین دفاتر نمایندگی نهاد رهبری، گفت: شما متولی این امر هستید، در 14 واحد دروس عمومی و معارف که  10 درصد وقت دانشجو به این آن اختصاص یافته ایجاد شده، چه تحولی رخ داده است؟ این دروس را ارتقا دهید و اساتیدی بیاورید که بتوانند شبهات دانشجو را پاسخ دهند. 

وی با بیان اینکه پیوند حوزه و دانشگاه در حد شعار مانده است، خاطرنشان کرد: در 30 سالی که دانشگاه هستم، تحولی را ندیدم، بنابراین باید این پیوند به ویژه در علوم انسانی تبدیل به عمل شود، زیرا کسانی که بیشترین ضربه را در دانشگاه‌ها وارد می‌کنند، در این حوزه هستند و اساتید ما در علوم اجتماعی هستند، اراجیف دیگران را بیان می‌کنند. 

رهبر تاکید کرد: انتظار من از شما این است که ارزیابی عملکرد واحد‌های دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی پژوهشی و به‌ویژه فرهنگی را بر عهده بگیرید.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها:

نظر شما