شناسهٔ خبر: 25224385 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حضور حمید حسام با «راز نگین سرخ» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

R1386/P1010113/S4,35/CT12

حمید حسام، چهره سال هنر انقلاب، با آخرین اثرش به نام «راز نگین سرخ» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا،  آخرین اثر از حمید حسام نویسنده دفاع مقدس و چهره سال هنر انقلاب اسلامی در سال 96 به نام «راز نگین سرخ» توسط انتشارات صریر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کتاب «راز نگین سرخ» زندگی‌نامه داستانی سردار شهید مهندس محمود شهبازی فرمانده سپاه همدان و جانشین لشکر 27محمد رسول الله (ص) است که توسط حمید حسام نوشته شده است. کتاب حاوی خاطرات شهید از زبان خانواده و همرزمانش است. تمام شخصیت‌های این داستان ساخته ذهن نویسنده است. حوادث این داستان گوشه‌ای از فراز و نشیب‌های دفاع مقدس از آغازین روز جنگ تا هنگام آزادی خرمشهر است. بر روی جلد کتاب، تصویری از محمد شهبازی فرمانده سپاه همدان در نبرد «الی بیت المقدس» و آزادسازی خرمشهر در سال 61 طراحی شده است. زندگی‌نامه داستانی «راز نگین سرخ» در شصت‌وچهار فصل با موضوع داستان‌های جنگ ایران و عراق به چاپ رسیده است.

محمود شهبازی در سال 1337 در اصفهان متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر گذارند و در سال 1356 جهت ادامه تحصیل در رشته مهندسی صنایع به تهران رفت.

در دوران مبارزات انقلاب نقش اساسی داشت. در جریان بازگشت امام خمینی (ره) به عضویت کمیته حفاظت درآمد. پس از آن به عضویت سپاه درآمد و ضمن تحصیل در دانشگاه، در دفتر هماهنگی ستاد کل سپاه فعالیت کرد.

با شروع جنگ تحمیلی همراه شهید محسن وزوایی به سرپل ذهاب رفت و تا اواخر بهمن 59  در آنجا حضور داشت. در اسفند سال 1359 به فرماندهی سپاه پاسداران همدان منصوب شد. در دی ماه 1360 به همراه چند تن از پاسداران سپاه همدان  راهی جبهه‌های جنوب شد و از بدو تشکیل تیپ 27 محمد رسول الله (ص) در سمت قائم مقام فرماندهی تیپ خدمت کرد.

شهبازی در سمت قائم مقام فرماندهی لشکر 27 محمد رسول الله در عملیات فتح‌المبین شرکت کرد. وی سال 1361 در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت ر

از آثار این نویسنده می‌توان به «عطر شب‌بوها»، «وقتی مهتاب گم شد»، «غواص‌ها بوى نعنا مى‌دهند» ،« فقط غلام حسین باش »،«آب هرگز نمی‌میرد» و «دلیل» اشاره کرد.

قسمتی از متن کتاب:

«همدانی با اشاره به اسماعیلی فهماند که بیا جلوتر. اسماعیلی کنار شهباز و همدانی ایستاد. خم شد و نشست. اما هرچه پرسیدند جوابی نداد. همدانی هم چیزی نگفت. اما این سکوت برای شهبازی سوال برانگیز بود. منور عراقی که گر گرفت و بالا رفت نور قوی و نور زرد به اطراف پاشید. در پرتو آن، چهره اسماعیلی بهتر نمایان شد. قطرات اشک گونه‌هایش را تر کرده بود. حبیب قیافه متعجب فرمانده را که دید. جلوتر آمد و دم گوش شهبازی گفت. دست خودش نیست. از وقتی که بهمن شهید شده انگار روحش تو این دنیا سیر نمی‌کند.

شهبازی نیم‌خیز شد، دست روی شانه اسماعیلی انداخت و آرام گفت شنیدم اصلاً دلت نمی‌خواهد برگردی شهر. باشد تا هر وقت که مایلی اینجا بمان. منور که خاموش می‌شد، اسماعیلی با گوشه آستین دانه‌های اشک را گرفت.»

«راز نگین سرخ» به قلم «حمید حسام» در 336 صفحه به نگارش درآمده و توسط نشر «صریر» در سه هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما