شناسهٔ خبر: 25224374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تا پایان امسال؛

100 خانه ورزش روستایی در اصفهان راه اندازی می شود

اصفهان - ایرنا - رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان اعلام کرد: نیمه نخست امسال 50 باب و نیمه دوم سالجاری نیز همین تعداد خانه ورزش روستایی در این استان راه اندازی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ' مهدی اسدی ' روز پنجشنبه در مجمع عمومی هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان هزینه راه اندازی و تجهیز این تعداد خانه ورزش روستایی را افزون بر 2 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی هدف از افتتاح این مجموعه های ورزشی را تلاش برای افزایش نشاط و شادی و کاهش فقر حرکتی و تشویق بیشتر روستائیان به ورزش و همچنین کشف استعدادهای ورزشی مناطق مختلف بیان کرد.
اسدی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم در مناطق کم‌ برخوردار حداقل یک خانه ورزش روستایی فعال وجود داشته باشد.
به گفته رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان، پارسال نیز 51 خانه ورزش روستایی با هزینه ای افزون بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان در مناطق مختلف این استان افتتاح شد.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این نشست گفت: هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان از جمله موفق ترین مجموعه های ورزشی این خطه به شمار می رود.
' محمد سلطان حسینی ' همچنین از نقش پر رنگ خیران ورزشیار برای توسعه این عرصه سخن گفت و اظهار کرد: برای مثال بتازگی در نجف آباد هفت هزار متر مربع زمین از سوی خیران برای احداث مجموعه های ورزشی اهدا شده است.
خاطرنشان می شود رئیس دپارتمان فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی دی سال گذشته در مسابقات کشتی آزاد روستایی و عشایری نوجوانان قهرمانی کشور گفته بود: تا پایان برنامه ششم توسعه ( سال 1400 ) یک هزار و 150 خانه ورزش روستایی در کشور احداث می شود.
' محمد رسول کلهر ' با بیان اینکه تاکنون حدود 450 خانه ورزش روستایی در مناطق مختلف کشور ساخته شده است، افزود: ایجاد چنین خانه هایی تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی جوانان در روستاها و کشاندن آنها به انجام فعالیت های ورزشی متناسب خواهد داشت.
مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی اصفهان روز پنجشنبه با حضور رئیس فدراسیون و مسئولان ورزشی این خطه در سرای ورزشکاران این استان برگزار شد.
ت / 6020 / 2093

نظر شما