شناسهٔ خبر: 25224338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مشاور رئیس جمهور در امور نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد:

تلاش برای حفظ و مرمت ۳۹ اثر تاریخی در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر

مشهد- مشاور رئیس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری گفت: تلاش می کنیم ۳۹ اثر تاریخی را در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر حفظ ومرمت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ترکان ظهر پنجشنبه در بازدید از بافت فرسوده اطراف حرم مطهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آمار موجود ۳۹ اثر مهم معماری در  بافت اطراف حرم مطهر وجو دارد و  این آثار ثبت میراث شده است.

وی افزود: بازسازی این آثار هزینه های زیادی می‌طلبد اما ضرورت دارد این منازل حفظ شود چراکه دارای ارزش‌های تاریخی و فرهنگی بوده و هویت ما محسوب می شوند.

مشاور رئیس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری گفت: از آنجا که اسم میراث  روی برخی از این خانه های تاریخی گذاشته می‌شود، خریدار ندارند و صاحبان این املاک متضرر می‌شوند.

ترکان تاکید کرد: باید میراث فرهنگی خود را از این رویه‌ها رها کند و اداره این سازمان به سمت شرکت گردشگری باشد تا این این آثار تاریخی به جای تخریب و رها شدن به محل درآمد تبدیل شود.

وی با اشاره به روند نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی گفت:دولت تلاش می‌کند تسهیلاتی برای نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم در نظر گیرد اما با بودجه عمومی نمی‌توان کار چندانی انجام داد.

مشاور رئیس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری تاکید کرد: ادامه اجرای طرح نیز نیازمند اختصاص هزار میلیارد تومان اعتباراست که دولت نیز برای این منظور تلاش خود را می‌کند.

نظر شما