شناسهٔ خبر: 25224282 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پامپئو به فلسطین اشغالی می‌رود

رئیس فعلی سیا که در صورت تأیید در سنا به عنوان وزیر خارجه آمریکا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، در نخستین سفر دیپلماتیک خود قرار است به فلسطین اشغالی برود.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

یک مقام صهیونیست امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که «مایک پامپئو» گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای سمت وزیر خارجه این کشور که امروز انتصاب وی در این سمت در سنا نهایی می‌شود، قرار است در نخستین سفر دیپلماتیک خود به فلسطین اشغالی سفر کند.

بنا بر گزارش منابع صهیونیستی، این مقام صهیونیست در گفت‌وگو با «نیویورک نیوز» گفته است، هنوز مشخص نیست که پامپئو در سفر به اراضی اشغالی با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار کند.

رأی گیری برای انتصاب «مایک پامپئو» در مقام وزیر خارجه آمریکا قرار است امروز در سنا برگزار شود و انتظار می‌رود که وی بتواند اکثریت آراء را از آن خود کند.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود که پامپئو در این سفر با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم دیدار و گفت‌وگو کند.

مایک پامپئو سال گذشته در مقام رئیس سیا سه مرتبه به اراضی اشغالی سفر کرده بود و روابط نزدیکی با «یوسی کوهن» رئیس موساد دارد.

ماه گذشته، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به صورت کاملا ناگهانی تصمیم گرفت «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور را برکنار کند. این تصمیم ابتدا از طریق توئیتر مطرح شد. و بعدا اعلام شد که گزینه پیشنهادی ترامپ برای این سمت، مایک پامپئو رئیس سیا است.

بامداد سه‌شنبه پامپئو در رأی‌گیری که در پایان جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا برگزار شد، موفق شد تأیید این کمیته را بدست آورد. رأی گیری درباره انتصاب وی در مقام وزیر خارجه آمریکا امروز پنج‌شنبه در صحن علنی سنا برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما