شناسهٔ خبر: 25224265 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قیمت نفت در بازارهای جهانی همچنان بر مدار افزایش

قیمت نفت روز پنجشنبه نیز همچون دیگرروزهای این هفته روند افزایشی خود را ادامه داد.

صاحب‌خبر -

قیمت نفت در بازارهای جهانی همچنان بر مدار افزایشبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۲ سنت نسبت به قیمت نهایی روز چهارشنبه افزایش یافت و به ۷۴.۴۲ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۳ سنت افزایش به ۶۸.۳۸ دلار در هر بشکه رسید.

کارشناسان مطرح شدن احتمال وضع مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران که یک تولید کننده بزرگ و عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک است را یکی از دلایل افزایش قیمت نفت می دانند. عامل دیگری که به افزایش قیمت‌های نفت کمک کرده، کاهش تولید در ونزوئلا بوده که بزرگترین تولید کننده عضو اوپک در آمریکای لاتین است.

تولید نفت ونزوئلا به دلیل بحران سیاسی و اقتصادی این کشور حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز در اوایل سال ۲۰۱۶ کاهش یافت و به حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

افزایش قیمت نفت درحالی رخ می دهد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ آوریل ۲.۲ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۴۲۹.۷۴ میلیون بشکه رسید که تقریباً ۱۰ میلیون بشکه بالای میانگین پنج ساله است.
درحال حاضر تولید نفت آمریکا از عربستان سعودی که بزرگترین صادر کننده نفت جهان به شمار می رود، پیشی گرفته و در حال رسیدن به سطح تولید روسیه است که حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند. برخی از تحلیلگران هشدار داده اند، رشد ۲۰ درصدی قیمت برنت چندان باداوم نخواهد بود.
 

نظر شما