شناسهٔ خبر: 25224251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله موسوی جزایری خبر داد؛

تأسیس دانشگاه و حوزه علمیه در جوار مرقد قاضی شوشتری

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به تجدید بنای بارگاه قاضی شوشتری از تلاش برای ساخت دانشگاه و حوزه علمیه در این محل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در همایش بزرگداشت قاضی نورالله شوشتری با بیان اینکه استان های تهران، قم، اصفهان و مازندران خواستار برگزاری همایش بودند، خاطرنشان کرد: این فرصت نصیب خوزستان و مردم شوشتر شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه شهرستان آمل زادگاه اجداد قاضی نورالله شوشتری است، گفت: میر نجم الدین جد بزرگ قاضی نورالله شوشتری از آمل به شوشتر مهاجرت کرد و افرادی که شیعه نبودند را به تشیع گرایش دادند اما این سخن به معنای آن نیست که در خوزستان تشیع وجود نداشت.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه تشیع در خوزستان سابقه ای دیرینه دارد، تصریح کرد: حضور سادات مرعشی در شوشتر و دعوت مردم به تشیع خود باطل کننده سخن مدعیانی است که معتقدند تشیع با صفویان در ایران تأسیس شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همایش تجلیل از مقام علمی قاضی نورالله شوشتری در استان های مذکور و عتبات عالیات برگزار می شود ضمن اینکه بزرگترین همایش سال آینده در قم برگزار خواهد شد.

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ضرورت ترجمه و ترویج کتاب های قاضی نورالله شوشتری گفت: شیعیان هندوستان در اقلیت هستند و چشم انتظار از خوزستان را دارند که در این باره باید کمک هایی صورت گیرد و از خیران دعوت شود.

وی بیان داشت: مرقد قاضی نورالله شوشتری تجدید بنا شده است با این حال تأسیس حوزه علمیه و دانشگاه شیعی در برنامه های ما قرار دارد./۹۴۵۶/پ203/ب1

نظر شما