شناسهٔ خبر: 25224198 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحولات سوریه|تسلط ارتش سوریه بر تعدادی از تونل‌ها و ساختمان‌های جنوب دمشق؛ درگیری بین تروریست‌ها در حومه درعا

R36348/P36439/S8,90/CT10

پیشروی نیروهای ارتش سوریه در عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی در جنوب دمشق همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ارتش عربی سوریه در ادامه عملیات علیه گروه‌های تروریستی در جنوب دمشق، موفق شدند از چندین محور در منطقه "الحجر الأسود" به سمت مراکز تجمع و دژهای امنیتی تروریست‌های تکفیری پیشروی کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود، چندین رشته تونل و مجتمع مسکونی در منطقه "المعامل" را به کنترل خود در آوردند. در این عملیات همچنین ده‌ها تروریست تکفیری به هلاکت رسیده و مقادیری سلاح ومهمات آن‌ها منهدم شد.

یگان‌های ارتش سوریه از طریق هماهنگی با نیروی هوایی این کشور، عملیاتی دقیق و پیچیده برای مسدود کردن خطوط امدادرسانی و ارتباط بین تروریست‌ها در منطقه الحجر الأسود انجام می‌دهند.

عملیات ارتش سوریه تا آزادسازی کامل جنوب دمشق و در نتیجه برقراری امنیت محله‌های مجاور که هدف حملات خمپاره‌‌ای گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه الحجر الأسود و اطراف آن قرار می‌گیرند، ادامه خواهد یافت.

نیروهای زمینی ارتش سوریه طی روزهای گذشته موفق شدند خطوط دفاع تروریست‌های تکفیری را در هم شکسته و چندین خطوط امدادرسانی به آن‌ها را مسدود کنند. در پی عملیات‌های ارتش سوریه شمار زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و چندین خودرو و مقر آن‌ها نیز منهدم شد.

گروه تروریستی داعش که کل منطقه "الحجر الاسود" و بیش از نیمی از مساحت اردوگاه الیرموک را تحت اشغال خود دارد بزرگترین گروه تروریستی در جنوب دمشق به‌شمار می‌رود و این در حالی است که گروه تروریستی النصره و سایر گروه‌های تروریستی نیز بخش‌هایی از جنوب دمشق را در اشغال خود دارند.

همه شهرک‌هایی که عناصر تروریستی در جنوب دمشق در اشغال خود دارند به سایر محلات این شهر راه دارند و بنابراین عملیات نظامی ارتش سوریه در جنوب دمشق از اهمیت بالایی برخوردار است.

درگیری بین تروریست‌ها در حومه درعا

درگیری‌هایی بین گروه موسوم به "ارتش آزاد" و گروه تروریستی داعش در اطراف دو شهرک "سحم الجولان" و "حیط" در حومه غربی درعا به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/

نظر شما