شناسهٔ خبر: 25224107 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بجنورد| آیت‌الله مهمان‌نواز انسانی فقیه و خدا ترس بود

R7719/P1357/S6,55/CT11

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: آیت‌الله مهمان‌نواز سه ویژگی یک انسان موفق را دارا بود زیرا انسانی فقیه، با تقوا و خداترس بود که دل به این دنیای پر زرق و برق و پرامکانات نبسته بود و زاهدانه زندگی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در مراسم ترحیم آیت‌الله مهمان‌نواز ضمن اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) اظهار داشت: خداوند اگر خیر کسی را بخواهد او را فقیه در دین قرار می‌دهد تا کارشناس دین و دین شناس باشد چرا‌که دین‌شناسی مدالی الهی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه  رغبت به دنیا سبب انحراف از هدف الهی می‌شود، افزود: خیلی‌ها در دنیا با امکانات فراوان زندگی می‌کنند اما به زرق و برق آن بی‌اعتنا هستند. نباید اسیر دنیا شویم بلکه باید دنیا را اسیر خود کنیم.

یعقوبی یکی دیگر از ویژگی انسان‌های موفق را خودشناسی و عیب جویی در وجود خود عنوان کرد و ادامه داد: خداوند کسی را که دوست بدارد در وجود او خودسازی و تقوا قرار می‌دهد چراکه مدیریت هوا و هوس‌های نفسانی بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: حضرت آیت‌الله مهمان‌نواز این سه ویژگی یک انسان موفق را دارا بود زیرا وی انسانی فقیه، با تقوا و خداترس بود که دل به این دنیای پر زرق و برق و پرامکانات نبسته بود و زاهدانه زندگی کرد.

امام جمعه بجنورد در پایان ضمن اشاره به شاخصه‌های آیت‌الله مهمان‌نوار خاطرنشان کرد: تمام رفتارهای آیت‌الله مهمان‌نواز آمیخته به اسلام و دین بود که نتیجه این ساده زیستی، تربیت شاگردان و فرزندان مخلص و باتقوا است. همچنین مردم در مراسم تشییع پیکر این آیت‌الهی حضور حداکثری داشته و با نهایت عشق و شور در این مراسم شرکت کردند زیرا مردم بصیر خراسان‌شمالی مراد و عشق خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ح

نظر شما