شناسهٔ خبر: 25223979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده کردهای سوریه برای همکاری با نیروهای کشورهای عربی اعلام آمادگی کرد

فرمانده کل نیروهای "سوریه دموکراتیک" با اشاره به اینکه داعش هنوز در سوریه حضور دارد، تاکید کرد، در صورتی که نیروهای کشورهای عربی با هماهنگی ائتلاف ضد داعش وارد سوریه شوند، ما نیز با آنها همکاری خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک که اصالتا از ساکنان شهر کوبانی در شمال سوریه است و فرماندهی حدود ۶۰ هزار نیروی نظامی را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اظهار داشت: چند روز قبل با برت مک‌گورک، نماینده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نشست طولانی درباره اظهارات اخیر ترامپ و قصدش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شرق فرات داشتیم.

عبدی گفت: در این نشست به من گفته شد که دولت آمریکا در مرحله تصمیم گیری و بررسی ساز و کار اجرای این طرح است.

فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک تاکید کرد: ما با ائتلاف ضد داعش برای بیرون راندن تروریست‌ها از سوریه همکاری می‌کنیم و اگر نیروهای کشورهای عربی با هماهنگی ائتلاف وارد سوریه شوند، مشکلی با آنها نداریم و با آنها همکاری خواهیم کرد.

وی فاش کرد: شورای نظامی منبج در پایگاه اینجرلیک در ترکیه با طرف ترکیه‌ای و آمریکایی نشستی داشت، آنها در این نشست رسما خواستار مشارکت یگان‌های مدافع خلق کرد در عملیات آزادسازی منبج شدند و ترکیه با این درخواست موافقت کرد.

عبدی تاکید کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک شامل ۶۰ هزار تن هستند و نیروهای گارد مرزی از ۳۰ هزار تن تشکیل شده‌اند، آنها در مرزهای سوریه با ترکیه در شمال و نیز مرزهای عراق با مناطق تحت کنترل داعش در شرق سوریه و همینطور در طول خط جنوبی رودخانه فرات که تحت کنترل دمشق است، مستقر هستند.

فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: داعش همچنان کنترل ۱۰ هزار کیلومتر مربع برابر با مساحت لبنان را در کنترل دارد.

انتهای پیام
 

نظر شما