شناسهٔ خبر: 25223931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون امورساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در قم عنوان کرد

مدیریت اماکن ورزشی به جوانان واگذار شود

معاون امورساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مدیران اداره کل های ورزش و جوانان در استان ها، مدیریت اماکن و سالن های ورزشی را به جوانان در سازمان های مردم نهاد واگذار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد مهدی تندگویان در سفر کاری خود به قم در نشست صمیمی با دبیران سازمان های مردم نهاد قم اظهار داشت: باید به جوانان در حوزه های مختلف اعتماد کرد و مسئولیت های مدیریتی را به آنان سپرد در همین راستا مدیران اداره کل های ورزش و جوانان در استان ها باید در این عرصه پیش قدم شوند.

وی افزود: سایر دستگاه ها نیز از توان مدیریت جوانان بهره مند شوند و از ظرفیت علمی و پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی آنان بهره مند شوند.

تندگویان با تاکید بر این که سازمان های مردم نهاد باید به سمت کارآفرینی و اشتغال بروند گفت: مشکل اصلی جوانان وضعیت اشتغال است در صورتی که تامین نشود آسیب های اجتماعی را به همراه خواهد آورد.

معاون امورساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان، نباید وارد جناح های سیاسی شوند بلکه باید طرح های با خدمات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به مردم ارائه کنند.

وی اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید و سایر نهادهای مربوطه تعامل برقرار کرده است تا در زمینه اشتغال اقدامات مناسبی صورت گیرد.

تندگویان خاطر نشان کرد: دستورالعمل دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید به اداره کل ورزش و جوانان در استان ها ابلاغ شده است تا متقاضیان از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تسهیلات دریافت کنند.

وی با بیان این که بر روی طرح های سازمان های مردم نهاد باید برنامه ریزی عملیاتی صورت گیرد گفت: طرح های علمی و پژوهشی سازمان های مردم نهاد باید کارشناسی شود تا  شامل تخصیص اعتبارات شوند.

معاون امورساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: همچنین سازمان های مردم نهاد نباید به دنبال دریافت اعتبارهای دولتی باشند بلکه باید به صورت خودجوش در حوزه های مختلف و با استفاده از توان مردمی خدمات ارائه کنند.

 

تندگویان از ایجاد شبکه تخصصی تشکل ها در سراسر کشور خبر داد و گفت: امسال نخستین همایش، همایش تشکل های گردشگری کل کشور است ضمن این که قم نیز استانی زیارتی و گردشگری است که می توان در این زمینه از ظرفیت جوانان بهره برد.

وی گفت: همایش دوم در این زمینه، همایش کارآفرینی است؛ تقریبا در همه عرصه ها تشکل هایی را داریم که در استان های کشور قوی و خوب کار می کنند و با بهره گیری از امکانات بومی خودشان فعال شده اند.

حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان قم گزارشی از برنامه های اجرا شده در ساماندهی سازمان های مردم نهاد ارائه کرد.

در بخش دیگر این جلسه دبیران سازمان های مردم نهاد قم به موضوع هایی از جمله توجه به طرح های علی و پژوهشی در حوزه علوم اجتماعی، پرهیز از نگاه های سلیقه ای در اجرای برنامه های جوانان، اختصاص مکانی برای فروش تولیدهای مشاغل خانگی، کاربردی سازی طرح های اقتصادی و نوآوری، حمایت مادی و معنوی از طرح ها به عنوان دغدغه های خویش پرداختند

 

 

نظر شما