شناسهٔ خبر: 25223797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان قم:

96 طرح سازمان های مردم نهاد در قم حمایت شد

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: سال گذشته از 96 طرح سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف حمایت های مادی و معنوی صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری برنا از قم، حسن عابدی در نشست صمیمی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اعضای و دبیران سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: طبق تفاهمنامه همکاری وزارت مربوطه با صندوق کارآفرینی امید به سازمان مردم نهاد تسهیلات اعطا می شود.

وی افزود: امسال برنامه ریزی شده است تا سازمان های مردم نهاد در حوزه های کارآفرینی و اشتغال طرح های کارشناسی شده ارائه کنند تا به مرحله اجرایی برسد.

وی با بیان این که مشارکت سازمان های مردم نهاد باید ارتقا پیدا کند گفت: امسال توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد را در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دنبال می کنیم.

 وی افزود: سازمان های مردم نهاد باید توانمند شوند تا به عنوان مدیران و کارآفرینان آینده کشور را بسازند.

عابدی از برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در قم خبر داد و گفت: 6 اردیبهشت ماه جاری ساعت 20:30 در سالن 2 هزار نفری مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان برگزار و از 18 جوان نخبه استان تجلیل می شود.

وی افزود: همچنین از 8 تا 15 اردیبهشت ماه به عنوان هفته جوان نامگذاری شده است که در همین راستا برنامه های مختلف در استان قم با همکاری سازمان های مردم نهاد برگزار می شود.

** در بخش دیگر این جلسه معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، با اشاره به این که در این استان 37 سازمان مردم نهاد فعال است گفت: 10 هزار نفر عضو این سازمان های مردم نهاد هستند.

علی پارسانیا افزود: سازمان های مردم نهاد در قم در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی، آموزشی، ازدواج، خانواده، سبک زندگی، شهدا، کارآفرینی، اوقات فراغت و سایر موارد فعالیت می کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم ادامه داد: تا پایان سال تعداد سازمان های مردم نهاد به 50 تشکل خواهد رسید.

وی از اجرای دوره های آموزشی مختلف در سال جاری خبر داد و گفت: در حوزه های کارآفرینی، اشتغال، ازدواج، خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دوره های آموزشی پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته با همکاری سازمان های مردم نهاد برنامه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله تولید 10 تئاتر، پنج تئاتر خیابانی، 14 بسته آموزشی و فرهنگی، 2 مجموعه نمایشگاهی، سه مورد مستند صورت گرفت.

 

نظر شما