شناسهٔ خبر: 25223704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر چهره های ماندگار:

فرهنگ ‌سازی و ارتقاء نقش هنر درکاهش مشکلات عرصه سلامت موثر است

نیشابور - دبیر چهره‌های ماندگار گفت: فرهنگ‌سازی و ارتقاء نقش هنر درکاهش مشکلات عرصه سلامت موثر بوده و باید در این زمینه بیشتر کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود اسعدی ظهر پنجشنبه در اولین همایش ملی هنر و سلامت ایران در نیشابور اظهار کرد: ما باید در جامعه سالم باید از همه امکانات استفاده کنیم و باید بتوانیم با فرهنگ ‌سازی مشکلات عرصه سلامت را رفع کنیم.

وی افزود: روح سالم در ذوق است و یک جامعه سالم باید دو عنصر اساسی تشخیص نیاز و پاسخ به هنگام به آن نیاز را به‌موقع انجام دهد.

دبیر و طراح چهره‌های ماندگار ادامه داد: جسم مانند فرم محتوا در هنر است، باید نیازهای آدمی در چند بعد را مورد بررسی قرار داد، دو بعد زنده ماندن و خودشکوفایی از ابعاد وجودی انسان است که در جامعه ما نیاز دوم کمتر دیده می‌شود.

اسعدی اظهار کرد: دین، علم، فلسفه و هنر می‌تواند به نیازهای انسان پاسخ دهدو در بخش دوم ابعاد انسانی، هنرمندان می‌توانند کمک کنند و پاسخ سؤالات را بدهند.

وی تاکید کرد: فلاسفه با طرح سؤال به دانشمندان راه را نشان می‌دهند و هنرمندان روح را برای رسیدن به پاسخ سؤالات جلا می‌دهند.

عضو کمیسیون یونسکو بیان کرد: در جوامع بسته کمتر از جوامع باز به ادبیات توجه می‌کنند و باید به این بخش توجه شود، ایجاد تالارهای هنری به حدی جذاب باشد که مردم برای رفتن به آنجا توجه ویژه‌ای کنند.

وی گفت: تفکیک جامعه پزشکی از هنرمندان ناپسند است، هنرمندان از فضای پزشکی دور شده‌اند و باید بدانند که اقدامات پزشکان یک نوع هنر است.

نظر شما