شناسهٔ خبر: 25223658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس شورای افتای اهل‌سنت بوشهر:

امام مهدی مختص شیعیان نیست

رئیس شورای افتای اهل‌سنت بوشهر گفت: امام مهدی(عج) از مشترکات اهل سنت و شیعه است و تنها مختص شیعیان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، شیخ خلیل افرا در حاشیه چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امت اسلامی اعم از شیعیان و اهل سنت دارای مشترکات زیادی هستند و اختلافات میان مذاهب اسلامی بسیار جزئی است.

وی افزود: یکی از مشترکات مسلمین پس از پیامبر (ص)، قرآن کریم و ‌کعبه، اهل‌بیت(ع) است که در رابطه با شأن ایشان آیه تطهیر نازل‌شده است.

رئیس شورای افتای اهل‌سنت بوشهر به بیان مشترکات دیگر میان اهل سنت و شیعه پرداخت و اظهار کرد: امام مهدی نیز از مشترکات اهل سنت و شیعه است و تنها مختص شیعیان نیست، بلکه اهل سنت نیز به وجود و ظهور ایشان اعتقاد دارند و اختلافات بسیار کمی در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: احادیث و روایات نبی مکرم اسلام(ص) بر این امر دلالت دارد که همه مسلمانان باید به وجود امام مهدی اعتقاد داشته باشند، البته دشمنان می‌خواهند به ما القا کنند که اعتقاد به امام مهدی تنها مختص شیعیان است، درحالی‌که صحابه پیامبر اسلام(ص) روایات زیادی مبنی بر ظهور امام مهدی روایت کرده‌اند.

شیخ افرا عنوان کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمودند زمانی که زمین پر از ظلم، ستم، جور و اجحاف شود، خداوند متعال یک فرد مصلح را می‌فرستد تا مردم را از ظلم و ستم‌ برهاند و به‌سوی عدالت راهنمایی کند و این حدیث نشان می‌دهد که همه امت اسلامی باید به امام مهدی اعتقاد داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام مهدی فردی احیاگر و دنباله‌رو فکر انبیا و اولیای الهی است تصریح کرد: بر اساس روایات، خداوند متعال در هر زمان یک شخص را برای اصلاح امور در دنیا قرار می‌دهد و مصداق بارز این شخص امام خمینی (ره) و در حال حاضر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

وی با اشاره به اختلاف نظر شیعیان و اهل سنت در خصوص امام مهدی بیان کرد: تفاوت جزئی که میان اهل سنت و شیعه در خصوص امام مهدی وجود دارد، این است که اهل سنت اعتقاد دارند که امام مهدی هنوز متولد نشده است.

رئیس شورای افتای اهل‌سنت بوشهر بابیان اینکه ظهور امام مهدی از اموری است که همه مسلمانان باید به آن اعتقاد داشته باشند خاطرنشان کرد: اگر کسی منکر وجود امام مهدی باشد تخصصی در علم حدیث ندارد،‌ چراکه متخصصین علم حدیث در رابطه باوجود امام مهدی احادیث کثیر و صحیحی را مطرح کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت میان امت اسلامی هستیم گفت: ما مسلمانان باید با تمرکز بر مشترکاتی مانند پیامبر(ص)‌ و اهل‌بیت از تفرقه بپرهیزیم و اجازه ندهیم که دشمنان میان امت اسلام تفرقه ایجاد کنند.

شیخ افرا در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این همایش اظهار کرد: همایش‌هایی که با حضور علمای اهل سنت و شیعه برگزار می‌شود، آثار بسیار زیادی از جمله وحدت و همبستگی میان مسلمانان دارد.

 

نظر شما