شناسهٔ خبر: 25223425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سئول و واشنگتن در آستانه اجلاس سران دو کره رزمایش‌ها را تعلیق کردند

مقامات نظامی اعلام کردند: رزمایش نظامی سئول و واشنگتن در آستانه اجلاس سران دو کره برای کمک به برگزاری موفقیت آمیز این اجلاس به حالت تعلیق درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش کره جنوبی و فرماندهی نیروهای ترکیبی به سرپرستی آمریکا در بیانیه‌ای امروز پنجشنبه اعلام کردند: این اقدام برای حمایت کامل از این اجلاس میان دو کره انجام می‌گیرد.

مقامات نظامی کره‌ جنوبی و آمریکا تصمیم گرفتند، بخش اول این رزمایش‌ها امروز خاتمه یابد. آنها گفتند، اهداف مورد نظر این تمرین‌ها محقق شده است.

رهبران کره‌شمالی و کره‌جنوبی قرار است فردا برای اولین بار در طول یک دهه گذشته جلسه‌ای داشته باشند تا به حل اختلافات بپردازند و امید است از سرگیری روابط میان دو کره صورت بگیرد.

شبه جزیره کره سالانه میزبان بزرگترین مانور نظامی میان آمریکا و کره‌جنوبی است، اما امسال این رزمایش‌ها به تعویق افتاد. قرار بود این رزمایش‌ها از اول آوریل آغاز شود و انتظار می‌رود تا پایان ماه، شاید هم بیشتر ادامه داشته باشد.

مون جائه این،‌ رئیس‌جمهوری کره جنوبی ماه دسامبر به خبرنگاران گفت، از واشنگتن خواسته است تا مانورها را به بعد از المپیک زمستانی کره‌جنوبی که مارس به پایان رسید، موکول کند. در عوض، کره‌شمالی موقتا پرتاب‌های موشکی و سایر اقدامات تحریک‌آمیز را به حالت تعلیق درآورد.

حال در آستانه نشست روز جمعه میان دو کره، واشنگتن و سئول به خاتمه جنگ در شبه جزیره کره اشاره دارند. جنگ کره جنگی میان جمهوری کره (کره جنوبی) با پشتیبانی نیروهای سازمان ملل متحد به رهبری ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) با پشتیبانی چین و کمک نظامی اتحاد جماهیر شوروی بود که در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ با ورود نیروهای تحت فرمان حکومت کمونیستی کیم ایل سونگ به بخش جنوبی آغاز شد و در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ با پیمان آتش‌بس به حالت ترک مخاصمه به پایان رسید و دو کره اکنون به لحاظ فنی در حال جنگی به سر می‌برند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما